Testen I senaste Utemagasinet

Utemagasinet damp just ner i brevlådan och där fanns det sex stycken kajaker testade. Så frågan blir då, har någon här testat någon av dessa kajaker?

Själv är jag mest intresserad av Rainbow Laser

De kajaker som testats var:

Trapper Dolphin

Rainbow Laser

Roman Shark

P&H Easky

Prijo Catalina

Svima Enterprise

Hmm,, Fick en känsla av testen..

Det var långturs kajaker som skulle testas?
Något som bara ett par av dom kunde kallas!
Dom valda kajakerna var högst ojämna i både pris ,typ & storlek .
Det får en tanke om produktsponsring att vakna.

Det är lätt att bli bäst i test om man får välja medtävlare...
Då kan även ja vara bäst på allt!!

PS: De va bara min högst personliga tanke.

Och nej jag har inte provat nånn av dom.
Fast titta på fler i samma segment innan du köper någon.

[Ändrat av Ego 2003-03-01 kl 16:31]

bash; sa:
Utemagasinet damp just ner i brevlådan och där fanns det sex stycken kajaker testade. Så frågan blir då, har någon här testat någon av dessa kajaker?

Själv är jag mest intresserad av Rainbow Laser

De kajaker som testats var:

Trapper Dolphin

Rainbow Laser

Roman Shark

P&H Easky

Prijo Catalina

Svima Enterprise

Jo, jag har provat två av dem när jag skulle köpa förra våren. Rainbow Laser och Svima Enterprise. Jag är numera nöjd ägare till en Enterprise så det kanske uppenbart vilken jag tycker bäst om.

Jag gjorde ingen lång provtur med Lasern, ca 5min räckte. Jag satt inte bra i den. Sedan så gillar jag inte den ostadiga plasten som den är gjord av, kvalitetsintrycket var väl inte det bästa. Men priset är bra.

Enterprisen tycker jag är vacker, bekväm, och känns helt enkelt bra. Några oputsade skarvar på insidan av skrovet men vem bryr sig? Kolla recensionsbanken här på utsidan om du vill veta mer om Enterprise. Priset tycker jag är OK för denna kajak ,även om den är rätt mycket dyrare än Lasern.

Men är du intresserad av Lasern så kan du ju alltid titta på den och prova. Att jag inte sitter bra i den betyder ju inte att inte du gör det. Sedan är det ju alltid bra att testa flera kajaker innan man bestämmer sig.

Lycka till!
//Rikard

Någon som vet om Rainbow finns att hyra i Västkustområdet??
Jag vet, det är bara att ringa Grebbestad, Marstrand eller till uthyrare här i Göteborg, men jag frågar ändå...

Lat........ Aldrig ;)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sweden_faltboot Usel konsument test utemagasinet Paddling allmänt 21
highlandpark Forspaddlingskurs i Utemagasinet Paddling allmänt 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg