Terrängkartblad för Bohusleden

Vilka kartblad av Terrängkartan täcker Bohusledens sträckning Svarteborg-Vassbotten? Om någon vet och vill berätta blir det enklare för mej att beställa rätt blad!
Med vänlig hälsning
BrittMarie

Har försökt men är så osäker på om jag hittar rätt, därför vill jag ösa ur den oändliga kunskapskälla som Utsidan utgör!
BM

swabr; sa:
Vilka kartblad av Terrängkartan täcker Bohusledens sträckning Svarteborg-Vassbotten? Om någon vet och vill berätta blir det enklare för mej att beställa rätt blad!
Det finns en kartsats i A4-format av terrängkartan som täcker norra delen och en som täcker södra delen. De 8 kartorna för norra delen är nerskalade till 1:70.000 och specialanpassade för Bohusleden och innehåller en hel del extrainformation om lägerplatser, sevärdheter m m.

Jag har dom inscannade om du vill titta på dom!

Jag har ledbeskrivningen i ett häfte i A5-format, den är för dålig att gå på tycker jag,men jag tror att du menar något annat. Är det bättre kikar jag gärna. Jag vill ha lite "svängrum" vid sidan om själva leden på kartan för att kunna sträck ut/korta ner eller välja roligare väg.
BM

Svängrum

Det finns gott om svängrum på kartorna (mer än du orkar svänga på en normalvandring). Antar att kartseien finns att köpa här på Västkusten t ex i bokhandeln i Strömstad. Om du inte får tag i dom kanske jag kan tänka mig att sälja min kartserie för en mindre summa.

Har du en mailadress som tål dryga 6 Mb så kan jag skicka en provkarta som dock inte är särskilt välscannad.

Tips: Man behöver inte maila stora filer. Gå till Youendit, lägg upp valfri fil (upp till 1GB) från din dator, maila länken till mottagaren som sedan kan ladda ned filen.

Vill man kan man naturligtivs göra ett ziparkiv av en hoper filer innan man lägger upp dem.

Länken försvinner efter en vecka.

http://s17.yousendit.com/

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg