Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mina "Term-a-rest" underlag är utlånade och kommer den närmaste tiden att befinna sig bakpå en motorcykel under färd. Det finns en stor risk att de blir ordentligt blöta och då jag aldrig upplevt detta själv undrar jag hur funktionen påverkas och om de tar skada?
/Tord
Tar inte upp vatten? Well jag vet inte om liggytan är nylontråd eller nåt annat men häll vatten på ett thermarest så blir det åtminstone en blöt fläck ett bra tag som inte är så kul att ligga på. Så thermarest bör lämpligen förvaras i vattentät säck om det finns risk för regn. Punkteringsrisken är den andra saken med thermarest, lätt att skava hål på dem om man spänner fast dem hårt.
En syntetfiber tar inte upp vatten i sig som tex en bomullsfiber gör. Däremot kilar det in väta mellan fibrerna/trådarna. Så visst blir ett Thermarest vått. Slå in den i något, antingen ett fodral eller åtminstone en svart plastsäck. Utöver det så påverkas eller slits inte fibrerna av väta. (Man måste bara komma ihåg att vädra och torka det när man kommer hem annars möglar det som allt annat)