Jeg var på Røros med telt i helgen. Der var det 25 minus og 30-40 cm løs puddersnø i skogen. Første leir måtte vi sette i skogen hvor snøforholdene var dårlige. Jeg prøvde å trampe snøen hard med skiene (trampe og så vente i 20 min) men da ble ikke snøen dyp nok til at jeg kunne sette ned snøpluggene mer en ca 15 cm og de satt svært løst. Jeg hadde også tenkt å bruke ski og staver til å forankre teltet men dette måtte gis opp pga de dårlige snøforholdene.
Under snøen var det steinard frossen mark så vi kunne ikke få snøplugger (eller skiutstyr ned i bakken).
Er det noen som har erfaringer med telting i lignende forhold? Hvordan forankret dere teltet?
(Vi fant noen paller som vi fikk festet hver ende av (Keron 3) teltet med. Heldigvis var det ingen vind den dagen. Forholdene var mye bedre når vi kom opp på fjellet, der hadde vinden pakket sammen snøen tilstrekkelig.)
Hilsen Thomas
Under snøen var det steinard frossen mark så vi kunne ikke få snøplugger (eller skiutstyr ned i bakken).
Er det noen som har erfaringer med telting i lignende forhold? Hvordan forankret dere teltet?
(Vi fant noen paller som vi fikk festet hver ende av (Keron 3) teltet med. Heldigvis var det ingen vind den dagen. Forholdene var mye bedre når vi kom opp på fjellet, der hadde vinden pakket sammen snøen tilstrekkelig.)
Hilsen Thomas