Telisgymnasium

En undran... Vart tar man vägen om man vill satsa på telemark och samtidigt vill plugga på gymasiet? Finns det ett telemarksgymnasium? Eller är det så att intresset är för lågt? Vad tror ni?

Finns det inget skidgymnasium? De borde ju uppskatta att telisåkare åxå vill satsa, eller är det bara storfräsare med fast häl som får gå där? Det finns ju ett snowboardgymnasium, så rimligtvis måste det finnas ett skidgymnasium.
Fullt ös hälen lös/samme

Har bott på skidgymnasiet(järpen) åre och
där finns det freestyle,längd,och alpint
så telis fanns inte tyvärr..men på andra
skidgymnasie kanske :)

Hade gott/ sebban

Det är ju en jätte rolig idé, jag hade lätt sökt om det hade funnits när det var aktuellt för mig.

det finns dock några problem som jag kan komma på. bla.
1. För få unga utövare.

2. Hur skulle undervisningen se ut, typ bara åk teknik eller som telislärare. Kanske den där konstiga grenen när man åker portar. (såg nått repotage för nått år sen...) Optimalt kanske skulle vara en blandning.

den andra går ju att lösa men antalet elever som skulle vara intreserade är nog för begränsat.

Det smartaste för dig kanske är att söka till nått frilufsgymnasium. typ frilufsgymnasiet här i luleå.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg