tjohej,
tänkte försöka lära mig åka telis under sportlovet,
hur detta går är en annan femma då min skiderfarenhet inte är direkt gedigen.
Åkt slalom en sådär 4-5 gånger och kan ta mig ner utan problem, åkt en del på tur (4 mil som längst), samt en heldel längdåkning i spår.
Det jag har i utrustning väg är ett par läderpjäxor typ:
Lundhags Svartlöga (med endast snörning), tror dessa ska duga för enklare telis åkning (sår iaf telemark under , och sen har jag hör att läderpjäxor ska va bra för nybörjare för att lära sig rätt balans. Stavar har jag nog också.
Skidorna är sedan ett kapitel som jag i princip inte kan någontnig alls om.
Målet med det hela är att: Kunna ta sig till en topp (en bit bort), ta sig upp för toppen, och sedan åka ner från toppen på sånt där trevligt telis vis
Behöver med andra ord ett par ganska lätt åkta skidor som passar för nybörjare.
Personliga mått: lägngd: 180, vikt: 65-70.
Nån som har nåt bra förslag som kan passa plånboken inte så dyra med andra ord.
Håller utkik på prylmarknaden men det är lite svårt när man inte vet vad man ska hålla utkik efter.
tänkte försöka lära mig åka telis under sportlovet,
hur detta går är en annan femma då min skiderfarenhet inte är direkt gedigen.
Åkt slalom en sådär 4-5 gånger och kan ta mig ner utan problem, åkt en del på tur (4 mil som längst), samt en heldel längdåkning i spår.
Det jag har i utrustning väg är ett par läderpjäxor typ:
Lundhags Svartlöga (med endast snörning), tror dessa ska duga för enklare telis åkning (sår iaf telemark under , och sen har jag hör att läderpjäxor ska va bra för nybörjare för att lära sig rätt balans. Stavar har jag nog också.
Skidorna är sedan ett kapitel som jag i princip inte kan någontnig alls om.
Målet med det hela är att: Kunna ta sig till en topp (en bit bort), ta sig upp för toppen, och sedan åka ner från toppen på sånt där trevligt telis vis
Behöver med andra ord ett par ganska lätt åkta skidor som passar för nybörjare.
Personliga mått: lägngd: 180, vikt: 65-70.
Nån som har nåt bra förslag som kan passa plånboken inte så dyra med andra ord.
Håller utkik på prylmarknaden men det är lite svårt när man inte vet vad man ska hålla utkik efter.