Teleskopiskt grillspett

Jag har några enstaka grillspett som är teleskopiska och smidiga att ha med sig.

Det är inte den jättevanliga modell där teleskopet går in i handtaget och själva spetsarna skyddas av det ganska klumpiga trähandtaget.

Mina är lite smidigare, och har längst ut en uformad "spets" som brukar fastna bra i korv, kött eller annat som ska grillas utan att man har sönder matbiten.

De är av nåt franskt fabrikat. Träskaftet är en knapp decimeter och bara en dryg cm i diameter. En liten (röd?) plastratt i främre änden ska göra att man kan snurra spettet med tummen utan att släppa greppet om handtaget.

Nån som sett var man kan köpa dessa?

Jag kanske kan komplettera med bild om det behövs.

Bekantingsbarnen sa att man kunde inte grilla korv i en fiskgrill, det gick utmärkt och gör man ren grillen i diskmaskin slipper korven smaka forell.
Har aldrig sett dina grillpinnar men en bild hjälper säkert till.
Fransoser har mycket klurigt för sig.

Danisko - tack som fan! har ofta tänkt på att skaffa såna. Nu jävlar slog jag till, mina gamla med det stora träskaftet klyver ju nästan en grillkorv och tappar den ner i glöden.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg