Teknikträning, instruktioner

Hej
Jag är ute efter att komma över en instruktionsbok, video eller dyligt så att jag kan lära mig tekniken vid längdskidåkning?
Finns det någon som har ett tips om var man kan få tag på något i sådant?

hej

med längd är det sämre, men jag fick tag i en otroligt bra instruktionsbok om utförsåkning från den schweiziska skidskolan. kolla nätet om de kanske har ngt, här ingen adress du kan vända dig till.

//cw

Re:> Teknikträning, instruktioner

Försök att komma i kontakt med någon skidklubb. Dom kan säkert hjälpa dig. Tyvärr har vi ju i syd- och mellansverige kommit ifrån möjligheten att "födas med skidor på fötterna". Tidigare hade dom flesta en grund i längdskidåkning och t.ex Friluftsfrämjandet ordnade kurser. Det har varit svårt dom senaste 15 åren.
Vet ej vad ditt syfte är, men det går ju också att åka upp till fjälls och öva sig. Det går att hyra utrustning på dom flesta fjällstationer. Du kan väl också fråga STF (Svenska turistföreningen).www.meravsverige.nu
\C

Skidförundet har nyligen släppt purfärska teknikvideos. Både klassisk och fri teknik.

Se mer på skidor.com

Lycka till!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg