• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tecken i tiden

En tråd för pessimister (eller ironiskt lagda optimister)! Vi vet ju alla att tiderna går med det sämre, kan vi inte göra gemensam sak och samla våra tecken i tiden?

Mina bevis på att det går utför:

*Min specerihandlare vägrar lagerföra smörgåspapper, säger att det inte finns någon efterfrågan och att det går lika bra med bakplåtspapper. Hallå liksom! Först trodde jag att det var slutsålt för dagen men en förfrågan ledde mig till ovanstående resultat.

*Snuspriset är löjligt högt, snart lönar det sig att röka. Bara en sån sak!

*En kvinna var julvärd på svt! Ge mig en parkinsonssjuk föredetting goddamn! Förnyelse är inte julens budskap, det är ju befästningen av patriarkatet!

*Haglöfs har inte bytt namn på sina produkter på över 2 månader. Det är något i görningen..

*Lättpackarna har inte kapat några ryggsäckstrådar på flera veckor, vet de något vi andra inte vet? Jag tror de kollar min post också.

\paranoia, over and out.
 
*Min specerihandlare vägrar lagerföra smörgåspapper.

Specerihandlare?
Smörgåspapper?

Eftersom du lever på 50-talet har du en hel del förändringar att gå igenom. Idag är det till exempel inte ett dugg ovanligt att kvinnor har både långbyxor och ett eget arbete. Radion har ersatts av något vi kallar televisionsapparat. Plastik är ett konstgjort material som används som ersättare både till trä och metall. Atomkraft används både till att värma hus och framdriva u-båtar. Istället för "Bravo, Berra!" säger man "Fett, lenn!".

;)

(Ja, jag är nog en ironiskt lagd optimist. Världen blir bättre och bättre, och sen skiter det sig helt.)
 
Martin min vän, jag är 25 år, jag har inte upplevt 50-talet tyvärr, även om jag önskar det. Men du tar det på rätt sätt iaf. Fast jag vill seriöst ha smörgåspapper, efter att ha levt i norge ett längre tag så käkar jag smörgåslunch, och bakplåtspapper blir inte lika bra lunchpaket ;)
 
shit alven, jag hostade upp en halv kaffe. Årets hittills bästa kommentar (säger ju inte så mkt kanske iofs).
 
Vaddå omoderna, de har ju plast och lättviktsvävar och sånt i sina nu. En bra ryggsäck skall väga litet över 8 skålpund.
 
Misstänkt UL med en ryggsäck i smörgåspapper. Kanske en tarp? Hursomhaver lär de vara ganska vattentäta.

Gillade kapningen btw
 
efter att ha levt i norge ett längre tag så käkar jag smörgåslunch, och bakplåtspapper blir inte lika bra lunchpaket ;)

Det där är bland det mest fascinerande med norsk kultur*: macklunchandet och paketvikandet!
Finns det ingen Youtube-film som visar hur man viker sitt paket på rätt sätt?

*För att ingen ska sno den enkla poängen säger jag det själv:
"I den mån en sådan existerar, hö hö"

Hur som helst tror jag att det där med "specerihandlare" faktiskt är nåt som kommer igen i städerna. Innerstadsbefolkningen tröttnar på Ikea-köpcentrum och Dressman-gallerior och vill ha små butiker med ett smalare sortiment och personligare service.
Jag tror det finns utrymme för båda sorterna.