Provade så noga så noga. Gick i butikens låtsasstig, provade mindre storlek, gick hem och tänkte, köpte till slut, gick omkring hemma inomhus, i trappor och på golv och bestämde till slut att -jo, de är godkända. Smorde in dem och tog ut dem på sin första tur, bara för att komma tillbaka med skavsår på stortårna!
Kängorna sitter som gjutna vid hälen, på bredden, över fotvalvet. De är rätt luftiga kring tårna men det tänkte jag var bra, och mindre storlek gick inte. Har iläggssulor, men när jag provar med orginalsula ger de samma böjning och skavpunkt.
Är det bara att sörja tusenlapparna eller kan man göra något åt ”veckskav” från gummit?
Modellen är Lundhags jauhre light. Brukar ofta ha modellerna för män-bred och storfotad är jag.
(Vet inte varför bilden blir uppochned!??)
Kängorna sitter som gjutna vid hälen, på bredden, över fotvalvet. De är rätt luftiga kring tårna men det tänkte jag var bra, och mindre storlek gick inte. Har iläggssulor, men när jag provar med orginalsula ger de samma böjning och skavpunkt.
Är det bara att sörja tusenlapparna eller kan man göra något åt ”veckskav” från gummit?
Modellen är Lundhags jauhre light. Brukar ofta ha modellerna för män-bred och storfotad är jag.
(Vet inte varför bilden blir uppochned!??)
Bilagor
Senast ändrad: