Tallrikar, muggar och bestick i rostfritt?

Behöver tallrikar muggar och bestick i rostfritt till husbilen.
*Tallrikarna bör vara djupa och lite större, ca 25cm i botten så att man kan göra trevliga upplägg!
*Muggarna ca 2-3 dl. Gärna av den äldre emaljerade modellen (förvisso inte rostfritt men trevligt).
*Bestick inget märkvärdigt.
Allts ska vara friluftskompatibelt, dvs att man ska kunna ta med det ut på tur.

Vart köpa för vettigt pris?
//Janne

Ben_Rangell; sa:
Behöver tallrikar muggar och bestick i rostfritt till husbilen.
*Tallrikarna bör vara djupa och lite större, ca 25cm i botten så att man kan göra trevliga upplägg!
*Muggarna ca 2-3 dl. Gärna av den äldre emaljerade modellen (förvisso inte rostfritt men trevligt).
*Bestick inget märkvärdigt.
Allts ska vara friluftskompatibelt, dvs att man ska kunna ta med det ut på tur.

Vart köpa för vettigt pris?
//Janne
Ursäkta att jag inte svarar på din fråga, men känns inte rostfritt lite förlegat? Trevliga upplägg skulle jag aldrig kunna göra på rostfritt, det känns för mycket Gulag. Vilken dryck kan man servera i en bleckmugg utan att associera till fångläger?

Och vill du ta med ut så tycker jag plast är ett mycket bättre alternativ: lättdiskat, vitt (eller gult eller blått eller whatever) och väger ingenting. Ett par rostfria tallrikar däremot väger container.

Sorry att jag inte besvarade din fråga, kanske nån annan vill?

avslutad210712

Gäst
Rostfria bestick mot rostfria tallrikare känns inte sådär skoj ur "rysningssynpunkt".

Att dricka varma drycker ur en rostfri mugg är kanske inte heller någon höjdare direkt.

Re: Rostfri termomugg

Cowgirl; sa:
Tallrikar vet jag inte var du kan hitta.
Däremot hittade en rostfri mugg konstruerad som en termos med vakum på insidan.

Gillade storleken på den och att det följde med en liten väska.

Köpte min på

[Redigerat av redaktionen. Reklam från tidigare inlägg]

Om du nu ska göra reklam för den där webshopen, vore det inte bättre om dom faktiskt har den produkt som efterfrågas i den här tråden?

Om jag hade en husbil där vikten är ett mindre problem så finns det ju mängder med alternativ när det gäller bestick, muggar och tallrikar. Till att gå på tur med skulle jag inte välja något så tungt som rostfritt.

Jörgen

Du kan hitta det du söker på GetOut http://www.getout.se/v2/ - under "Laga mat & äta" och "Ätgrejer & redskap" samt "Kåsor, bestick mm".
Där finns ett par olika varianter på rostfria tallrikar och ytterligare något fler rostfria muggar och bestick.

Jag har inte sett någon som sålt emaljerade muggar och liknande här i landet men det är realtivt vanligt utomlands. Cave & Crag i England har - http://www.cave-crag.co.uk/Products...ensils/v/1e98c0bc-ab88-46c6-b86d-cce76794afd3 - och Globetrotter har ganska mycket emaljerat att välja på - http://www.globetrotter.de/de/shop/rubrik.php?k_id=1206&hot=0

Själv tycker jag att det finns bättre material än rostfritt (för mina behov) och hemma är det nog grannens hund som skulle bli mer förtjust över rostfri tallrik än jag. Men som tur är har vi olika behov och smaker.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg