Tävlingslicens

Hej alla glada cyklare,

Jag hade tänkt att deltaga i tre/fyra MTB-tävlingar under den stundande sommaren och hösten. Jag undrar om jag måste lösa engångslicenser varje gång eller om man skall skaffa en tävlingslicens för hela säsongen. För att ha en tävlingslicens måsta jag då varar medlem i en klubb????

//Martin

Hej Martin
Om du ska ha licens eller inte beror på vilka tävlingar/tävlingsklass du ska köra. Om du bara tänkt köra långlopp så är det bättre att köra på engångslicens, ska du köra "vanliga" tävlingar så kan du behöva licens beroende på vilken klass du vill köra. Om du vill köra Elit, Junior eller Veteranklasserna så har jag för mig att du måste ha licens det duger alltså inte med engångslicens. För Sportklassen däremot så kan du köra med engågnslicens. Så ska du bara tävla i sportklassen eller köra långlopp så kör med engångslicens, det blir billigare än att skaffa riktig licens om du bara ska köra 3-4 tävlingar. (engångslicens 50:-/st , riktig licens 460:)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg