tätning av vatten(o)tät packpåse

Jag har en 15-liters vattensäck med duschslang som börjat läcka lite i sömmarna. Jag hade tänkt använda vattnet till matlagning och disk/tvätt, kan man använda silikon för att täta då? Och hur tål en sån tätning att man rullar ihop säcken? Någon som kan ge svar? Tack på förhand.

Blir det drickvänligt då?

Tack, ska prova. Nu är tanken att jag ska använda vattnet i säcken till matlagning, disk och tvätt, är det att rekommendera om jag lagar med sån där Liquisole tror du?

/Per

Vad är giftfritt?

Alla lim/tätningsmedel är nog mer eller mindre giftiga, åtminstone innan dom härdat. Är man orolig så är nog det bäst att läsa vad tillverkaren skriver i sitt produktblad.

Jag läste härom dagen att det i Yes handdiskmedel ingår Citronellol och på http://www.shenet.se/ravaror/citronellol.html står det om Citronellol (valda delar)

Hudirriterande. Hör enligt undersökningar av EU:s vetenskapliga kommitté till de mest allergena doftämnena i Europa

Smakämne i tuggummi (jag har rättat ett stavfel)
Betraktad som miljöfarlig

Personligen tycker jag det är viktigare att saker man stoppar i sig mycket av och ofta (som kranvatten hemma i köket) förhoppningsvis är fritt från gifter, än om det finns något mindre nyttigt i en läskedryck när man dricker 3 liter/år.

Per Brune

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg