täta tältgolv

Mitt trogna gamla Nammatj från 1988 har efter mycken glädje o nytta börjat släppa igenom lite vatten i tältgolvet i området runt tältöppningen. Det är bara där det läcker, ett evigt nötande med knän o rumpa just vid tältdörren börjar heltenkelt kosta på.

Finns det nått hyggligt fungerande sätt att impregnera/täta till tältgolv som i övrigt ser helt o friskt ut?

Det funkar till nöds fotfarande, men under störtregnen på stockenträffen förra helgen märkte jag att ett lätt knätryck eller en handtryck just där skapade en våt fläck. Vill helst slippa det.
/Jörgen
 
Har läst att Hilleberg reparerar sina tält till blygsam kostnad, Just golvbyte är en av de vanligaste reparationerna, sen kan jag rekommendera att skaffa skyddsgolv till ditt tält. Hör med Hilleberg.
Väven är i princip omöjlig att impregnera, eftersom den är siliconbelagd, inget fäster...

/peter
 
Har läst att Hilleberg reparerar sina tält till blygsam kostnad, Just golvbyte är en av de vanligaste reparationerna, sen kan jag rekommendera att skaffa skyddsgolv till ditt tält. Hör med Hilleberg.
Väven är i princip omöjlig att impregnera, eftersom den är siliconbelagd, inget fäster...

/peter

Jodå! Silikon fäster på silikon ;)
(sen finns det många olika sorters "silikon" så välj rätt)

/Peter
 

Liknande trådar