Tänkvärt citat

Re: Renodlad jantelag???

sachsaren; sa:
...och precis var vi på vägen in i en idiottråd...

Dags för vite riddaren att kliva på hästen och att inskrida! ;)

Dina frågor, Per, är antagligen retoriska frågor, för det är helt självklart att vi alla och därmed även han Jakob använder industriprodukter på det ena eller det andra viset. Samma sak när det gäller att röra sig enbart till fots.

Jag tycker att Jakob yttrade sig ganska klart om sina avsikter, nämligen att vi alla (han inkluderar sig själv!) borde fundera litet grand på citatet.

Han har ju aldrig någonsin påstått att han sitter på sanningen eller att han är bättre än vi alla. Det enda han gjorde var att han presenterade oss citatet.

Om du känner dig träffad så är detta, ursäkta öppenheten!, ditt problem, inte Jakobs. Skulle Jakob däremot ha sagt att alla Uppsalabor eller varför inte ett visst folk från Centraleuropa ;) är ansvariga för fjällslitaget så skulle jag meddetsamma vända hästen och rida åt det andra hållet, så klart.

Peace. :cool:
/Georg

Jag har inte varit hær inne på ett tag och har dærmed inte sett att Georg rusade till ræddning :)

Jag tackar ødmjukast och lovar att återgælda tjænsten :)

Mvh
/Jakob

jakobg; sa:
Men man kan ju tænka sig før och førsøka gøra något litet. Jag tycker till exempel att det ær rætt sliskig dubbelmoral att ta bilen (ensam) 3km till och från jobbet varje morgon, før att sedan gå ut i naturen och førsøka uppleva ren luft øver helgen. (Sjælv cyklar jag 20km om dagen till jobb, året runt..)

Vi behøver knappast sammanstællningar øver vad som ær mest miljøførstørande. Dæremot behøver vi små påminnelser då och emellanåt som håller oss på rætt spår.

Som sagt innan, citatet var ingen provokation, utan en påminnelse om att vi ibland førivrar oss i vår strævan att uppleva naturen.

Med ytterst vænlig hælsning
/Jakob

Jag har förstås ingen bil, inte ens körkort. Det är ju lite lustigt,
jag ger mig ut till några kära utflyktsmål i Linköpingstrakten.
Det är t ex Snårsviken i Kinda kanal; när jag kommer till
"ingången" till naturstigen ned mot viken och därtill hörande
strandäng, står (på helgerna) ofta flera bilar parkerade där,
aldrig någon cykel. Jag verkar vara den enda människan i
hela Östergötland som cyklar dit! En annan favorit, Rörstorpegölen
(nedanför en stor telemast) har så dåliga vägar att jag alltid
är ensam där, ensammare än någonsin i fjällen!

Mitt enda alpbesök i augusti, närmre bestämt i Dolomiterna,
gav mig avsmak. Folk, folk, folk, men framförallt, bilar, bilar,
bilar. Eftersom vägpassen ligger rätt högt kan jag tänka
mig att luften inte är den friskaste och ursprungligaste
man kan tänka sig.

Och den verkliga våldtäkten är bilvägen från Misurina
upp till sydsidan av Tre Cime (Drei Zinnen)

il C.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg