tältväv

Efter många goda råd från forumets medlemmar, har jag nu kommit fram till att en väv av bomull och polyester är det bästa materialet att sy en kåta av. Återstår bara att få tag på detta. Några tips (shelby, pennine och point north har jag redan kollat med).
 
muminfar; sa:
Återstår bara att få tag på detta. Några tips (shelby, pennine och point north har jag redan kollat med).

Alla tre som du nämner har väl vävar som skulle funka.
http://www.jary.se är annars ett alternativ. På andra sidan pölen finns ett antal möjliga inköpsställen men då tillkommer frakt, moms och tull, så det riskerar att bli ganska dyrt.
/Thomas
 
Tack för svaren!
Jary råkade jag hitta på nätet igår, men har ännu inte lyckats få tag på honom. Det verkar annars som att han kan vara en verklig tillgång!
Ringde tältcentralen och bad om lite prover, dock låg meterpriserna på runt 200kr, vilket blir lite svårfinansierat för en hel kåta. Prover från Pennine och Point North är också beställda, men de verkade mer vara tänkta som klädtyger.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutat medlemskap1105 Finns genomskinlig tältväv? Gör det själv 3
Wolf25 Orkar symaskinen tältväv Gör det själv 13
ptte tältväv?? Gör det själv 4
ronja Tältväv Rip stop Gör det själv 8

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg