Tältproblem!!!???

Hej på er!

Jag köpte ett Haglöf Genius 20 för 2 månader sedan och var ute i helgen och testade tältet. Till min bestörtning så läckte yttertältet så mycket att jag lika gärna kunde haft med mig durkslaget ut. Det kom ungefär 5 mm lätt sommarregn. Finns det någon annan som råkat ut för något liknade. Har dom glömt att impregnera tältet på fabriken? Ska reklamera tältet imorgon.

Rolf

Har haft ett Genius 20 i 4 år utan några större problem. Däremot är det viktigt att täta sömmarna med tätningsmedlet som kommer med. Det gjorde i varje fall stor skillnad för mitt tält. Själva duken upplever jag inte som varken sämre eller bättre än till exempel duken som Hilleberg använder till både Keron och akto under det flertalet turer jag har sovit i de tälten.

John

Jag har råkat ut för något liknande för några år sedan. Jag hade använt mitt Mountain Hardware i 3 år hyfsat flitigt, men alltid haft turen att ha fint väder,. Tills den där natten i Skottland. Regnet öste ner och det regnade rätt genom duken. Generalagenten lät mig utan tvekan byta til ett bättre tält trots att garantin gått ut. Det var visst ett känt fel. Det var en av deras allra första modeller som visst inte blivit så bra, allt enlgt dem sjlva.

Lycka til med reklamationen men det borde vl inte innebära några problem.

Anders

Kondens...?

Är du säker på att det inte var kondens?
Mitt tält samlar mycket kondens på insidan av yttertältet om det regnar och inte blåser tillräckligt för att jag ska få ordentlig luftcirkulation.

/M

Klart det ska tillbaka.
Man ska inte behöva stå ut med att det regnar in genom tältet.
Kör själv med ett Norstk tält, trots prövningar med hård blåst och regn på kalfjället har inga regndroppar hitentills lyckats komma in varken genom duken eller sömmarna (tejpade från fabrik)
Gör om gör rätt Haglöfs.

Vi kan ju låta reklamationen ha sin gång innan vi rackar ner på ett helt märke.

Visst.
Inget ont om dom, är helnöjd med dom prylar jag köpt av dom.
Men om man köper en pryl som inte funkar av dom så är det gör om gör rätt som gäller,
dvs ge kunden ett nytt tält som förhoppningsvis tål väta.

Visst.
Inget ont om dom, är helnöjd med dom prylar jag köpt av dom.
Men om man köper en pryl som inte funkar av dom så är det gör om gör rätt som gäller,
dvs ge kunden ett nytt tält som förhoppningsvis tål väta.

Nu har trådstartaren bara skrivit ett inlägg, och tex inte svarat på frågan i första kommentaren, men du är säker på att det är fel på produkten? Jag är det inte och avstår då att kasta den typen av stenar.

Christian

Nu har trådstartaren bara skrivit ett inlägg, och tex inte svarat på frågan i första kommentaren, men du är säker på att det är fel på produkten? Jag är det inte och avstår då att kasta den typen av stenar.

Christian

Om det regnar in så pass som han skriver så skulle jag vilja påstå att
produkten borde tillbaka till leverantör för utbyte.

Finns Haglöfs tält fortfarande kvar som fabriksnya? Som jag fattat det hela så hela slutade Haglöfs tillverka tält för flera år sedan.

Per

Till min bestörtning så läckte yttertältet så mycket att jag lika gärna kunde haft med mig durkslaget ut. Det kom ungefär 5 mm lätt sommarregn.

Läser man första inlägget, så inser man att nåt inte stämmer...inte ens ett tält från biltema som stått i solen flera veckor, skulle läcka på det sättet under dom förhållanderna.

Det är alltid lite känsligt att som anonym (och bara varit medlem i 14 minuter) kritisera ett varumärke/produkt innan man har låtit tillverkaren/butiken bemöta kritiken. Känns lite som Aftonbladet när man inte låter företaget åtgärda felet innan man kablar ut nyheten. Dagens vävar borde inte läcka men det är tämligen vanligt att man som kund uppfattar det som regn när det i själva verket är kondens som droppar. Har aldrig sovit i ett Haglöfs tält men flera andra tält där man spontant tror att det regnar in trots att det bara varit kondens.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kalkyl Tältproblem Bo och sova 34

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg