Har planerat att ta en tur i de norra delarna av landet i början av juli, alternativt mitten av augusti. Äger ej egen utrustning i någon större utsträckning utan har försökt låna så mycket som möjligt av vänner. Nu står jag dock utan tält fortfarande och funderar på att investera i ett som ändå är av bra kvalitet. Har kollat runt lite på olika trådar och sidor nu men är inte riktigt klar över vad jag borde köpa. Tält som jag överväger är MSR - Hubba Hubba, Fjällräven - Vålå Dome II, Helsport - Jostedal 3, Hilleberg - Akto (begagnat, annons här på utsidan). Har även sett att någon tipsar om Eureka som finns på northstar.se, men vet inte hur dessa är, likaså McKinley och Everest...
Jag är ute efter ett tält för 1-2 man som väger max 3.5 kilo, helst har metern i sitthöjd, gärna med absid som går hela vägen ner till marken (upplever jag som brist hos Hubba Hubba), samt att det inte överstiger 3000:- i pris.
Jag är extrem nybörjare, men har ett intresse för fortsatt friluftsliv i den mån tillfälle ges, så kom gärna med tips över saker jag bör tänka på.
Jag är ute efter ett tält för 1-2 man som väger max 3.5 kilo, helst har metern i sitthöjd, gärna med absid som går hela vägen ner till marken (upplever jag som brist hos Hubba Hubba), samt att det inte överstiger 3000:- i pris.
Jag är extrem nybörjare, men har ett intresse för fortsatt friluftsliv i den mån tillfälle ges, så kom gärna med tips över saker jag bör tänka på.