• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Tack för det SMHI!!!

Strålande vårdag med sol och 10 grader utlovad till söndag, åtminstone här på västkusten. Såg lovande ut när jag vaknade, snabb frukost, ihop med packningen och så iväg. På den kvarten det tog att köra till Härskogen mulnade det igen totalt och dagen tillbringades i råkall fuktmättad 2-gradig kyla. Det är fan så man baxnar.


...Johan...
 
Surt! Så kan det vara på bästkusten ibland på vårkanten. Efter en söndag i Östergötland ser jag ut som ett rödljus i ansiktet... :)

Ett tips för väderspåendet kan vara Theyr.net som har lite mer detaljerade väderleksprognoser, och tar i detlaj upp faktorer som nederbördsmängd, vindstyrka, temperatur och molntäcke. Se http://www.theyr.net/cg/cny/Ic98dc/F=js*NA
 
Vad är en prognos???

jd; sa:
Strålande vårdag med sol och 10 grader utlovad till söndag, åtminstone här på västkusten. Såg lovande ut när jag vaknade, snabb frukost, ihop med packningen och så iväg. På den kvarten det tog att köra till Härskogen mulnade det igen totalt och dagen tillbringades i råkall fuktmättad 2-gradig kyla. Det är fan så man baxnar.
...Johan...

Hur mycket än SMHI "lovar" så är det bara prognoser, inser man inte det kommer du att bli grining många gånger till.

Christer
 
Dansken

Gör som fiskarna och lyssna på danska sjövädret istället. Funkar bättre vid kusten påstår de.
 
Re: Vad är en prognos???

Läraren; sa:
Hur mycket än SMHI "lovar" så är det bara prognoser, inser man inte det kommer du att bli grining många gånger till.

Christer

Jo visst, men nån måste man ju bli förbannad på :)

...Johan...
 
Kan väl i så fall glädje med att här på ostkusten var vädret strålande och både tussilago och tofsvipor, liksom uppländska cyklister (som undertecknad) njöt i fulla drag av sol och värme. Precis som SMHI hade förutspått.

Lite salt i såren bara. ;)

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Kan väl i så fall glädje med att här på ostkusten var vädret strålande och både tussilago och tofsvipor, liksom uppländska cyklister (som undertecknad) njöt i fulla drag av sol och värme. Precis som SMHI hade förutspått.

Lite salt i såren bara. ;)

/ G
Tussilagor och tofsvipor har jag inte sett några, men ett gäng tranor på väg mot Hornborgasjön sågs i söndags och kolstrastens sång hörs överallt.
Salt i såren har jag fått så det räcker. Vid måndagsfikat kom det fram att de flesta av mina arbetskamrater hade suttit i Göteborg och solat, medan jag tre mil därifrån satt och huttrade vid min knappt brinnande brasa.

Nåväl, vi tar nya tag idag, det är ju återigen utlovat en strålande vårdag. Just nu är det dock 3 grader och tät dimma.

...Johan...
 
Röd

Sarvi; sa:
Surt! Så kan det vara på bästkusten ibland på vårkanten. Efter en söndag i Östergötland ser jag ut som ett rödljus i ansiktet... :)

Ett tips för väderspåendet kan vara Theyr.net som har lite mer detaljerade väderleksprognoser, och tar i detlaj upp faktorer som nederbördsmängd, vindstyrka, temperatur och molntäcke. Se http://www.theyr.net/cg/cny/Ic98dc/F=js*NA
Supa...en Söndag?
Ta det lugnt med spriten.
 
Hehe, man kan bli rödflammig av annat än starka drycker. Starkt solsken, till exempel. Jag är den typen som antagligen skulle kunna bli solbränd en månljus natt i februari, så det märks direkt när vårsolen dyker upp. Idag lallade jag runt i shorts, så varmt och gött var det. Men det blir väl snart snöglopp igen...
 
Här är det varmt och skönt, visserligen inte på natten men ändå. Vid sextiden igår klängde jag runt på ett solvarmt flyttblock och innan det tog jag en liten tur runt sumpmarken med cykeln, det får nog dock vänta lite tills det upprepas igen för det var lite väl sumpigt.