Tack Erik Wisaeus.

Hej, och tack för kartan som du sände till mej det var mycket uppskattat. Det blir nog en tur på Billingen fram på sommaren. Om du mejlar mej ( Jag har tapat bort din adress)så ska jag sända några kartor om Tiveden och Bergslagsleden om du vill!

Kul att du fick svar.

Billingen ger en oxå en historisk kul vandring läs på lite innan.
Och när du skickar Bergslagsleden skicka bägge Nora etapperna 5,6 som jag tyckte va roligast med tipps om glassinköp i Nora oc båt tur me pladskus mm. Skicka äventyrs vandringen vid Skärmanbode trafikplats där ja även kan tippsa om en del riktigt fina boulders för dom som inte vill trängas vid rosendal.( men rita in rosendal på kartan ändå för även om ni inte klättrar så är det rätt roligt att vara där och kika lite det ligger ju ändå nästgårds.
Och du verkar ju inte ha altför långt till Glaskogen.
Det är ju ett kanon område även fast lite förstört sedan dom Tyskade till det. Det är kanon fiske där oxå mer änn man kan säga om Hällefors.
´Ha en kanon sommar.

Det anrika Rosendal

De är étt klätter område som även har några riks kända boulder block.
För vägbeskrivning http://www.orebroklatterklubb.com/
Är helt klart värt ett besök när du ändå verkar ramla runt i trakterna.
Ps:Jag bodde i Nora nått år av mitt liv liksom att jag även bodde i Skövde+ Karlsborg i ett par år.
Glaskogen är jag uppväxt i om sommarna (Sölje)
Och en heldel ställen till har jag bott och frilufsatt mig fram på runt om i Svedala och andra platser.
Mors RK.

Fick dina kartor idag, tackar så mycket.
Får se till att ta mig upp till Bergslagen nån gång, verkar väldigt fint.

Ha det
Erik

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg