Ta sig Sundsvall-Enafors?

Hur ska man ta sig från Sundsvall till Enafors? Nattåget som är i Enafors på morgonen passerar ju inte Sundsvall, och man måste då ta sig till Ånge för egen hand innan 5 på morgonen. Alternativet är att åka senare tåg från Sundsvall och komma fram till Enafors vid 17-tiden, vilket innebär att man inte hinner gå så värst långt. En lösning är att åka ned till Stockholm kvällen innan(!) bara för att kunna kliva på nattåget, men det verkar enormt motsägelsefullt! Finns det nån som har en listig lösning? (Hyra bil kostar skjortan, ju?)

MvH

avslutad210712

Gäst
KLAGER; sa:
Det är väl OK att sitta i metropolen Ånge i 5 h, mitt i natten?

Har suttit i metropolen Ånge några timmar på kvällen en gång. Visst var det OK men liiiiite roligare saker kan man göra *S*

KLAGER; sa:
Det är väl OK att sitta i metropolen Ånge i 5 h, mitt i natten?

Tja.. nej. :) Har suttit där sammanlagt ungefär fem nattimmar i mitt liv tror jag, och det får räcka tror jag. Tror nästan att jag hellre hoppar av tåget från Sundsvall ett par mil innan och går sista biten för att få tiden att gå.

ostrom; sa:
Har du kollat in http://www.resplus.se? antar det, men ändå ..

Jag kan också instämma och säga att träbänkarna på Ånge station inte är särskilt bekväma att sova på :)

Det värsta är att komma in med nattåget från Göteborg halv fem på vintermorgonen, och veta att man måste vänta två timmar på tåget till Sundsvall. Snacka om vargtimmar. Och så umgås man med de levande döda som satt i restaurangvagnen på vägen upp! Spöklikt.

Ja, jag har kollar Resplus, och den brukar vara bra, men det hjälper inte när tågen inte finns :) De borde ha ett anslutningtåg från Sundsvall på morgonen när Enaforståget går. Men de skulle väl inte sälja så många biljetter direkt.

Hos tågkompaniet kan man åka från Sundsvall kl 08.00 och vara i Ösd vidpass halv elva, men jag vet inte om det bara gäller under skolsäsongen.

http://www.tagkompaniet.se

Återstår att lifta med nån timmerbil.

/BAX

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg