Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Går det någon buss eller taxi eller liknande från Funäsdalen? Vart bokar man isåfall? Kommer ev. att åka med Härjedalingen imorgon och kommer upp kl 21.55.
Går det någon buss eller taxi eller liknande från Funäsdalen? Vart bokar man isåfall? Kommer ev. att åka med Härjedalingen imorgon och kommer upp kl 21.55.
När jag har åkt (till Tänndalen och till Ramundberget) så har det gått busstaxi, men bara vissa tider. När jag skulle till Ramundberget så minns jag att jag fick vänta några timmar i Funäsdalen. Men å andra sidan kostade taxituren 19 kronor eller så.
Kommer du så sent på kvällen så vet jag inte hur det är. Ska kika runt lite.
Edit: på http://www.lanstrafiken-z.se/ kan man söka turer mellan de två platserna. Det verkar gå en tur varannan dag. Kl 16:35 den 14:e dvs på måndag så är du i Ramundberget vid 17:10. Lagom att gå upp till ungefär Svaletjakke vindskydd för att tälta där, och sedan nå Helags dagen efter.
Men om du har pengar så lär det ju gå att fixa en ordinär taxi som går när du vill men som kostar några hundra.
Ska du gå upp till Storulvån? Jag gick där via Helags och Gåsen 2005, en bra tur. Gå upp på Gåsentoppen!