T-shirt som inte nopprar

Jag behöver en T-shirt eller liknande tröj-baslager som inte nopprar (jag tänker på svettig rygg vs. ryggsäck). Även viktigt att sömmarna inte skaver. Oftast blir det enbart denna T-shirten på överkroppen, problemet är bara att jag inte har hittat den än...?

Tar gärna emot förslag, så att jag kan kolla upp mer.

Tackar
Erik
 
Jag köpte precis craft tröjer som jag sågade i bitar inne i recensionsbanken.. Jag har å andra sidan haft glädjen att de senaste 2åren ha haft Newline tröjer som verkligen är riktigt jäkla bra. Bra hållbarhet, funktion och dom noppar inte!

Dom e dubbelt så dyra som craftskiten men det e dom värda vilken sekunk som helst!!

[ http://www.newline.dk/showhtml.asp?ID=90 ]
 
Craft

Det var just de recensioerna jag kollade på när jag kom på vad jag behövde.

Newline - ska kolla upp, men välkomnar fler förslag.
/erik
 
Stadium (som också säljer Craft!) har också sålt T-shirt i 100% polyester av märket competition? (eller något liknande). De är glansiga och har inte samma "bomullskänsla" som Craft, men den nopprar inte. Och de har precis som Craft kostat ca 100 kr. Newline är säkert bra men de brukar kosta ca 250?
 
Stadium

Kollade på Stadiums hemsida, riktigt dåligt att enbart ha vintersaker på sidan... Men å andra sidan har jag ju en butik här i stan, så det torde inte bli alltför jobbigt att kolla upp även detta märke.

Tackar
/erik
 
MEC

Om MEC fanns i Sverige så skulle man snabbt bli fattig!

Det är den enda friluftsaffär som man alltid hittar nått man behöver när man inte behöver nått:)

Kolla priserna På Arcteryx ryggsäckar, skrämmande låga BORA 95 $364 CA = 2112kr jmf med 5100 kr på tierra!

Två ryggsäckar och resan är betald!
 

Liknande trådar