Kommande sommar (eller möjligen nästa år) kommer jag att göra en vandring i detta område. Jag har hittat (och fått) en hel del information om betgsmassivet norr om Syterdalen, men har svårt att hitta uppgifter om detta sydligare område.
Jag skulle vilja genomföra en del kamvandringar och undrar nu förstås om det finns någon som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag undrar egentligen två saker:
1) Finns det några områden som jag bör undvika / absolut inte får missa?
2) Finns det några tältplatser uppe i detta område? Hur ser det t ex ut längs de leder som är markerade på fjällkartan? Har jag sådan tur att det går att tälta i närheten av rastkojan? Finns det några acceptabla tältplatser längs något av vattendragen som rinner västerut.
Håller tummarna!
.
HåkanF
Jag skulle vilja genomföra en del kamvandringar och undrar nu förstås om det finns någon som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag undrar egentligen två saker:
1) Finns det några områden som jag bör undvika / absolut inte får missa?
2) Finns det några tältplatser uppe i detta område? Hur ser det t ex ut längs de leder som är markerade på fjällkartan? Har jag sådan tur att det går att tälta i närheten av rastkojan? Finns det några acceptabla tältplatser längs något av vattendragen som rinner västerut.
Håller tummarna!
.
HåkanF