Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Hejsan!
Jag har ett vaude-ferret 4,tunneltält med plats för 2
personer som jag är mycket nöjd med. Har sovit tryggt idetta tält när vädret utanför inte har varit att leka med.Enkelt att sätta upp ensam.tältet väger en del,
men jag är mycket nöjd med det,priset är också bra.
Lycka till med ditt tält köp.
MVH Nicklas
Hallå!
Kan ej ge Dig några synpunkter på Space-serien (ännu, jag kommer att använda ett space Explorer nu till sommaren). Ferret-1 är ett trevligt tält, inte minst p g a att det finns en extra dörr på tunneln. Med den upprullad får man en himla trevlig utsikt och "tunnelkänslan" försvinner. Vad gäller vävar/sömmar så är de helt ok. Som kuriosa kan nämnas att Vaudes tält sys på samma fabrik som fjällrävens. Enligt uppgift ska Vaude hålla en hög servicenivå vid eventuella reklamationer etc, inte minst viktigt om det "krånglar". Min begränsade erfarenhet av Vaudes grejor är odelat positiv.
Jag är sedan ett år tillbaka ägare av ett Vaude Space K2 tält och är mycket nöjd. Funktionerande layout, enkelt att sätta upp, smarta detaljer och dessutom känns det gediget. Priset är dessutom väldigt förmånligt.
Ett ypperligt tält för vandringar, paddling etc. fast det inte tillhör kategorin lättviktare (4,4 kg).
Tack för feed-backen. Jag har nu köpt mig ett Vaude - tält och är helnöjd. Det passar bra i kajaken, mycket lätt att sätta upp, står emot ösregn, hitintills, och bra pris.