Synonym

Vad är vitsen med synonym i forumet, när det står bredvid namnet, som rubrik, i varje inlägg?
Tycker det skulle se mer riktigt ut om namnet enbart fanns i profilen. Tror nog det är fler som har retat sig på detta.

Vad vet jag?

Kanske för att det skall kännas mer personligt? Vad vet jag. Men jag tycker ändå att det är trevligt att veta vad folk man pratar med heter. Ännu bättre är möjligheten att få en inblick i vilka de egentligen är genom att surfa in på en och annan hemsida.

Var exempelvis inne på en medlemssida igår och läste om pedagogik inom matematisk utbildning, mycket intressant. Och det är ju därför åtminstone jag besöker Utsidan.se då den till stora delar görs av intressanta människor som står för det de säger vare sig de har namn ute eller ej :cool:

Sen kanske man känner igen alias från andra "communites"? vilket också kan vara trevligt.

/ac (buda) Andreas Carlsson

clindh

Forumvärd
Mja, vi vart tvunga att göra en liten "fuling" när vi integrerade forumsystemet med resten av Utsidan - signaturen var unik nyckel i forumsystemets databas och inga fält fanns för det riktiga namnet!

Så vill vi ju inte ha det i den här härlig och öppna communityn, som faktiskt är tämligen besparad från personattacker och annat sådant som förekommer på andra (och tvingar fram att folk vill ha signaturer istället),så vi lade till namnet till signaturfältet. Att ha bara namn funkar inte, det är inte unikt (däremot hade signaturen förvisso kunnat stå inom parenteser istället... Lätt att vara efterklok :))

Nu har det kommit ny version av forumsystemet som är mer flexibel, så när arbetslusten rinner till (det får nog bli blötkall november först :)) så skall jag uppgradera. Då kan jag gömma undan signaturen om ni nu vill så.

ingen skada,...

Detta ämne har debatterats tidigare och jag tycker inte det gör någon skada med både och. Ibland kan signaturen säja en del om intresse fokus för personen och på så vis vara bra. Låt det vara som det är tycker jag! Det känns onödogt att bränna energi och lust på att ändra sådant som inte har någon praktisk betydelse över huvudtaget.

Tycker jag...

/Andreas

Håller med!

Håller med Andreas ovan.

Det är ändå en ganska liten detalj och det finns säkert annat att lägga kraft på. Kanske till och med en liten extratur på utsidan för herr Lindh istället för att slita framför datorn? :)

Ville bara åter tacka för att det faktiskt är sådär öppna och bra diskussioner här. Som nämnts är det ju sällan debatten går till personangreppp och liknade vilket ibland kan kännas lite ovant ;) Kul att det går att diskutera påå en BRA nivå!

Tack för det!

/ac

Vanesak

Nåja, jag kan nog vänja mig jag också. Reagerade bara som nykomling i detta forum. Med tanke på en del synonymer, kan man tro att dessa kommit till, ovetandes att de skulle presenteras bredvid namnet. Trevligt att alla kör med öppna kort och ett förbaskat trevligt forum.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg