sy fleecetröja

Funderar starkt på att sy en teknisk fleecetröja för att passa egna behov och kroppsmått. Finns det andra där ute som gjort samma sak, dvs sytt en fleecetröja med flera fickor, vädringsluckor, förstärkningar etc.?

mvh Anders

Gå en sykurs

Anmäl dig till en sykurs, där är kursledarna oftast duktiga och man kan få hjälp och goda råd. Förvissa dig att dom även har overlockmaskiner, det underlättar väldigt mycket när man syr kläder i allmänhet och i fleece i synnerhet.
För egen del börjar min sykurs om 2 veckor, ska försöka sy ett par byxor i Fjällräven G1000 tyg.

Per Brune

Jodå

Jag har sytt flera fleece-jackor med gott resultat. Det är alltid en god idé att gå en sömnadskurs innan man börjar sitt första projekt, helt enkelt för att undvika dyrköpta misstag. T ex windstopper-fleece är ju inte direkt billigt. Ett annat sätt att gå tillväga är att köpa billig fleece i nån rea-låda och helt enkelt prova sig fram. Har du några konkreta frågor svarar jag gärna utifrån mina egna(dyrköpta) erfarenheter.
/Thomas J

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutat_17_06_20 Laga hål i fleecetröja? Gör det själv 30
Tovetjarn fleecetröja Gör det själv 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg