SweetWater vattenrenare - kanonbra eller skit ??

För ca. ett år sedan skaffade jag en SweetWater Guardian Microfilter ( http://www.cascadedesigns.com/sweetwater/) prisvärd och enkel modell. Skiten gick sönder vid första tillfället. Fick en ny som också gick sönder vid första tillfället. (...ja, jag är rädd om mina prylar).
Tillbaka till butiken, där de ringde till återförsäljaren som sa att produkten dragits tillbaka..
Fick ett tillgodokvitto..
..och nu finns produkten åter i butik! Så jag undrar ifall någon har erfarenhet av filtret.. lyckades jag få tag på två stycken mådagsexemplar..
Gillar den relativt enkla modellen..

Funderar på MSR pump istället, men de verkar betydligt bökigare..

Vill slippa släpa vatten vid vandringar m.m. i södra och mellersta Sverige!

vattenenare

ang . vattenrenaren, mitt svar till dig är:skit i renaren. jag har aldrig renat vattnet jag druckit. endast vatten jag tagit ifrån sumphålor behövs renas, anser jag iallafall.
och vatten från sumphålar kan man undvika att dricka!
hälsn./Johan

Sweetwater Guardian

Jag har haft mitt Guardian Microfilter sedan 95, har fungerat utan några som helsta problem.
http://www.cascadedesigns.com/sweetwater/guardian.asp
Låter som om du har fått måndags ex med det är svårt att säga på rak arm.... hur och var gick den sönder??

Filtret drogs tillbaka på grund av att Guardian delen hade fått något fel (alltså nått med det kemiska i den och kemikalieinspektionen godkände inte den innan de testad den)

Anders - utsidan.se
[Ändrat av anni 2001-08-01 kl 12:32]

Sweetwater Guardian

Vid båda tillfällena gick "hylsan" som omsluter pumpstången (inne i filtersatsen) sönder, ena gången uppe under hävstången och andra gången vid insugnings slangen..
Eftersom det blir ett kraftigt tryck när man pumpar, kan man förstå att plasten kan pajja ifall man inte skruvat ihop delarna ordentligt.. då finns det ju inget som "håller emot". Men delarna var inte lösa..

Kul att höra att du är nöjd med din, Anders, får väl testa igen då !

Enl butiken kan det ha varit en dålig serie (de mindes inte riktigt hur det var med den saken, det är ju ca. 1 år sedan))

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg