Sveriges häftigaste takspricka

Oerhört svårt att säga. När vi jobbade på den så gjorde vi, eller rättare sagt en av oss som är grym på att jamma, alla moves minus ett par. Men att orka få ihop allt och att fixa läppen...

Kan inte ens gissa grad.
 
Ronnys och min gissade gradspann är att det rör sig om åttaregistret. troligen det övre..

Det är en sjukt cool linje, som kommer bli en riktig testpiece för svenska och nordiska sprickklättrare.
 
Efter att han utprövats av några av landets starkaste klättrare under nära två veckors tid, fick Amalia-sprickan idag ge sig för Petter Restorps jamteknik. Andra försöket, grad 8.

Småländska Höglandet, och förmodligen resten av klättervärlden applåderar. Det här är en linje av absoluta världsklass. Kom å sänd, å fortsätt sen med den formidabla Kennys Crack ( som jag idag tog mitt livs längsta fall på)
 
Va!?

Jag är här VARJE SOMMAR, flera gånger, och har ALDRIG tänkt på den här. Förra sommaren letade jag till och med sprickor.

Jag är helt knäckt nu.

Illa.

Hmmm..

Om det är torrt 5-7 november är jag intresserad av att möta upp någon där och testa.
 
@Luluck : Min egen medverkan sagda helg är lite osäker.
Men hör efter på hk.forum24.se,
kan tänkas att du finner kamrater där.

Måste ju starkt rekommendera Kennys Crack också, inte alltför lång bilfärd från Amalia, även den riktig högklassklättring.
 

Liknande trådar