• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Sverige är fantastiskt

Sverige är fantastiskt! eller hur?

Speciellt nu på våren när grönskan börjar spira efter en lång och härlig vinter, men nu är vi värda lite värme och grönska.
Man kan inte säga något annart efter att en dagen seglat 150 år gamla barka i skärgården utanför Karlskrona (ingår som en del i Karlskronas världsarv) för att dagen efter paddla ut i från Nättrabyåns vackra utlopp för att hamna i Karlskronas inre skärgård där man för några månader sen upplevde ett antal mycket fina skriskoturer.

Detta är bara en mycket liten del av Sverige och Sverige är stort som vi känner till, så det finns mycket att utforska och uppleva.

Har ni några andra guldkorn att dela med er av?
 
Guldkornet just nu...

...är utan tvekan min altan! Den svenska sommarnatten är för bra för att sovas bort inomhus, har man tillgång till en altan ser jag ingen anledning till att inte sova där, speciellt inte när det regnar med det där smattret mot plasttaket... mm, mysigt värre...

Då vet ni det! :p

Fredrik
 
Håller med.

JO-Sverige är fantastiskt,både från norr till söder.
Men skåning som man är så bultar mitt hjärta extra
mycket för Skåne,med all dess mångfaldiga natur.

Mvh Nicklas.
 
vandrade i nrora bohuslän i förra veckan, strålande sol och vackert hav. kan västkusten vara det vackraste området i världen en fin sommardag?


mvh/
pia