Svenska på US Garmin - Garminpatch

Efter att ha köpt en Etrex Vista cx på blocket.se och upptäckt att den var en amerikamodell, blev jag lite grinig. (Jo, visst borde jag ha tänkt på att så var fallet, eftersom jag fick den rätt billigt)
Men eftersom det gick att ställa in svenska som språk och ladda hem en europeisk baskarta var jag ändå tillfreds.

I morse startade jag garmins webupdater för att se om det fanns en senare firmware (Jag vet, byt aldrig ut något som inte gett problem...) Den senaste programvaran flashades på (2.80) och enheten startade upp på spanska! Ja ja, tänkte jag och gick in för att byta tillbaka till svenska bara för att inse att det alternativet inte fanns.

Googlade lite och fann att man kan patcha garmins firmware till att supportera olika språk (http://garminpatch.ueuo.com/). Dock så hittade jag ingen referens till just min modell (vista cx) och den senaste programvaran (2.80), så jag tvekade och ställde in mig på att köra med engelska menyer, vilket inte hade lett till några som helst problem. Man vill ju inte riskera att förstöra enheten totalt.

Hur som haver, ett par stadiga whisky senare nu på kvällen hamnade jag framför datorn och vips, så hade jag patchat programvaran och flashat på gps'en. Funkade fint.

Så nu tänkte jag bara meddela de som sitter i samma sits som jag, att åtminstone jag fått det att fungera utan några som helst problem. Fyll gärna på tråden med fler "success stories"

Enhet: eTrex Vista Cx
FirmWare: 2.80

Hej,

Europeisk baskarta trodde jag var omöjligt, har du verkligen lyckats lägga in en sådan?? Isåfall får du gärna berätta hur, har själv beställt en eTrex Vista Hcx från landet i väst.

//Mikael

Hej,

Europeisk baskarta trodde jag var omöjligt, har du verkligen lyckats lägga in en sådan?? Isåfall får du gärna berätta hur, har själv beställt en eTrex Vista Hcx från landet i väst.

//Mikael

Riktigt, du får helt enkelt lägga in en s k "europeisk baskarta" som vilken tilläggskarta som helst, ursprungskartan blir du aldrig av med mig veterligen.

Hej,

//Mikael

Riktigt, du får helt enkelt lägga in en s k "europeisk baskarta" som vilken tilläggskarta som helst, ursprungskartan blir du aldrig av med mig veterligen.

Jovisst, så är det, jag var inte riktigt sanningsenlig där. Titta här: http://www.geodude.nl/gps/

Yepp, funke finfint med en Garmin GPSmap 60CSx också! Trots att Garmin svarade på mitt mail att det inte går att få svenska på en amerikansk modell...

Så nu tänkte jag bara meddela de som sitter i samma sits som jag, att åtminstone jag fått det att fungera utan några som helst problem. Fyll gärna på tråden med fler "success stories"

Jag köpte en 60CSx från USA för någon månad sedan, när min bror gick och vann en Legend på FAD så blev jag ju tvungen att ordna Svenska menyer och europeisk baskarta, man kan ju inte vara sämre ;) Detta gick galant med hjälpen från denna tråden.

Tackar /HeyZeus

Tjenis!
Nån som vet om det går att bara lägga in språk med Garpatch eller måste man göra en komplett flashning med ny Firmware?
Har en US Astro men kan inte hitta någon firmware att ladda ner och har inte lyckats få tag på nått prog för att få ut den ur gpsen själv.:(

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lars10 Garmin etrex vista HCx - firmware v 2.50 på svenska Navigering 6
fiber garmin ique 3600 på svenska ! Navigering 1
Alfaalfa Garmin på svenska Navigering 12
Elvah Svenska och norska fjäll på samma onlinekarta? Navigering 26
numma Manual på svenska Navigering 6
KenthsAngels Bluechart på Svenska? "G2"? Navigering 1
niking Databas för 34 000 svenska våtmarker finns på ... Navigering 8
Instr Manual på svenska till Etrex Navigering 1
clindh Svenska geocaches på Utsidans karta Navigering 9
olhe OziExplorer på svenska snart? Navigering 0
aksello Svenska landskap, GIS-fil eller onlinekarta Navigering 5
niking Äntligen en bil-GPS med svenska koordinatsystem! Navigering 0
bjorn_zatterstrom.com GPS mobil i svenska fjällen Navigering 6
soltek Landkartor till iPhone Navigering 62
daco15 Svenska i Astro us Navigering 1
fowwe Koordinater till svenska toppar? Navigering 2
wisslan Svenska i USA astron!! Navigering 0
Joakim Ambrosson Amerikansk GPS, svenska kartor? Navigering 10
lagerstrom Överföra svenska tecken till Garmin GPSMAP 60Cx Navigering 3
mfn Hur översätts waypoint och POI till svenska? Navigering 34
cyba projektion och datum för svenska BSB sjökort Navigering 7
gunman69 Points-of-interests för svenska punkter Navigering 4
RedBreather Svenska Manual till 60C(S) Navigering 2
äventyrförlivet Svenska fjällkedjan jan-april Navigering 2
henan 100.000 Svenska waypoints! Navigering 1
thureb Skillnader på känslighet i spårregistrering mellan olika aktiviteter på GPS-klocka Garmin Fenix 3? Navigering 8
thureb Få ut waypoints på kartbakgrund med Garmin Connect Navigering 12
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
tango Ersättare för Orux för Örnsätrarens kartor på androidmobil med SDkort? Navigering 34
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
callewallmark Magnetisk missvisning och praktisk påverkan på orientering i skog och mark Navigering 53
errbe "Kung" på Nolängs kartor? Navigering 16
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
pnothagen Använda Örnsätrarns kartor på PC med hjälp av QGIS Navigering 7
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
jonasbjork Kvaliteten på Garmins TOPO Sverige v5 PRO ? Navigering 8
Johan123 Tips på liten (mini) kompass önskas Navigering 12
Still Alive Långsam kompassnål på Suunto MC-2 Navigering 4
dmchris Utlandskartor på Tyvek? Navigering 3
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
errbe Någon "kung" här på Android/Garmin StreetPilot Navigering 3
mrhannerz GPX-fil på Gröna kartan Navigering 3
Avarage Köpte "ny" karta som inte uppdaterats på länge. Navigering 15
stenblock Stigar på terrängkartorna Navigering 9
snuffle Fästa kartor på väggen óch knappnålar Navigering 6
kso.lantmateriet.se på norska Navigering 0
Påveen Garmin dakota 20, göra rutter på datorn och lägga in på gps. Hjälp! Navigering 14
Vintervilan Bra skala på karta? (Besseggen) Navigering 7
Blyfot Spara ström på Garmin Oregon 650t? Navigering 5
vojma Kvalité på medföljande karta i Garmin Montana 650T Navigering 6

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg