Svar vid kontakt

Hej,

Förvisso förstår jag att Utsidan drivs av ett gäng entusiaster som sysslar med detta på sin fritid. Inget ont sagt om det - Utsidan är utomordentligt bra, intressant och uppbyggd på ett genomtänkt sätt.

MEN:

Att de som driftar Utsidan aldrig svarar på meddelanden som man skickar via "Om Utsidan" -> "Kontakt" är verkligen dåligt. Flera gånger i rad har jag kontaktat dem i olika ärenden. Svar? Nej, tyst som i graven.

Skärpning!

/Mats

talthoff

Forumvärd
Det är givetvis inte bra att vi inte besvarar brev i rimlig tid. Jag har ingen bra förklaring förrutom det faktum att vi som jobbar med Utsidan gör det på vår fritid. Alla brev besvaras iofs, frågan är bara när. Vi rensar aldrig ett brev utan att besvara det, sen finns det brev som idag har ett "förbrukat" bäst före datum. Det vet vi. Det är samtidigt så att vi gör våra prioriteringar. Folk som ex. har problem med att logga in, rapporterar foruminkägg eller betalningar får högsta prio. Brev av typen "kan ni tipsa om xxxx" får lägre prio (borde ställas i forumet istället).

Det finns två sätt att underlätta för oss när ni kontaktar oss.

1) Ge oss mer detaljer, "Hej jag har bytt email" är inte ett helt ovanligt forumulerat brev.
2) Ställ frågan i forumet om det är frågor av generall natur.
3) Se till att ange en korrekt emailadress.

Bakgrunden till att jag nämner just dessa 3 är att det är väldigt många brev som skickas till oss som ofullständiga, felaktig emailadress samt hör hemma i forumet. Dessa brev gör ju att vi ibland druknar i brev samt får lägga tid på att besvara dom.

Att mejla oss istället för använda forumet gör ju dessutom att att en mindre målgrupp ser svaret och vi risken finns att samma fråga ställs "om och om igen".

-Thomas

clindh

Forumvärd
Ang listning av ens inlägg så är det en svaghet i nuvarande forumprogramvaran; den letar på ens medlemsnamn - inte det interna ID:t som aldrig ändrar sig. Det där kan jag tyvärr inte fixa förrän vi uppgraderar till en senare version.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg