Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
svår att förstå
- Trådstartare enveten
- Start datum
Har aldrig hört talas om kurser i just GPS, handhavandet är lite olika beroende på vad du vill använda den till. Bästa sättet är nog att läsa forum, och prova själv.
Vad vill du använda din GPS till?
Knappast att ha i bilen, då hade du nog valt en annan modell...
Naturen.. Hitta tillbaka till svampstället?
Markera en waypoint där du ställer bilen. Markera en ny vid svampställena. Välj Sök Senast Hittade, välj koordinaten vid bilen, så hittar du nog hem oxå.
Annars kan jag rekommendera Geocaching, kul aktivitet, där du snabbt lär dig hur man använder en GPS, annars hittar du inte så många burkar...
Har inte sett någon uppdatering på manualen, är fortfarande samma som när den kom ut på marknaden för nåt år sen, men det har kommit en del nya funktioner sen dess, exempelvis att man kan spara spår på minneskortet.
Vad vill du använda din GPS till?
Knappast att ha i bilen, då hade du nog valt en annan modell...
Naturen.. Hitta tillbaka till svampstället?
Markera en waypoint där du ställer bilen. Markera en ny vid svampställena. Välj Sök Senast Hittade, välj koordinaten vid bilen, så hittar du nog hem oxå.
Annars kan jag rekommendera Geocaching, kul aktivitet, där du snabbt lär dig hur man använder en GPS, annars hittar du inte så många burkar...
Har inte sett någon uppdatering på manualen, är fortfarande samma som när den kom ut på marknaden för nåt år sen, men det har kommit en del nya funktioner sen dess, exempelvis att man kan spara spår på minneskortet.
T ex på gps och kurs, hur svårt kan det va?
Medborgarskolan har 27 kurser som handlar om gps i nån form. Andra studieförbund har säkert ett liknande utbud.
Har du kört DVDn du fick med gpsen, där finns en grundläggande startkurs.
Mikael
DVD??
Vilken DVD?
DVDn du fick med gpsen
skrev jag ju.
När jag köpte min 60CSX ingick det en DVD som hette "GPS Learning vol.1"
Väldigt grundläggande men dock.
Mikael
DVD??
Vilken DVD?
skrev jag ju.
Mikael
skrev jag ju.
Mikael
Fick med en skiva, Trip and Waypoint manager.
Öppnade aldrig den eftersom jag redan hade Mapsource installerd.
Med Oregon 550 kom en cd det står Owners Manual på, inte installerat den heller....
Så, grattis!
Själv har jag ingen sådan DVD.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Zone 34, WGS84 - hjälp mig förstå! | Navigering | 6 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg