Suveränt av SÄCK STHLM!

Skulle köpa ny ryggsäck i 80-110 litersintervallet. Hamnade efter ett otal besök hos olika affärer hos SÄCK i Sthlm. Personalen lyssnade tålmodigt till alla mina önskemål. Sedan blev det provning och marsch ut på stan. Och sedan kontroll och ny provning och annan säck och ut igen. Till sist var man nöjd med hur den utvalda säcken satt på mig. Har hittills provat i 15 km med 22 kilo, det känns knappt. En fullständigt suverän ryggsäck för min kroppskonstitution tack vare att SÄCK inte gav sig förrän vi hittat rätt.
Vilken ryggsäck? Bergans Alpinist Medium.

Jag håller med förutom i somras då det nog var (en) sommarjobbare där. Han var iofs hjälpsam så det räckte så jag skötte mig själv. Var nära att det blev en Bergans men det slutade med en Norröna Recon med ram istället för tunga turer.

Alltid suverän service hos Säck/GetOut. Har precis fått en ny tältpåse skickad till mig trots att det egentligen inte går att köpa just den. Dyrt? Nä!

Samtidigt kom de på att jag tydligen inte betalat förra gången jag köpte nåt. Påminnelsefaktura 167 dagar senare. Extra avgifter? Nä!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg