Surfkurs i Torö?

Hej,

jag är sugen på att surfa lite till hösten när förutsättningarna är bra vid Torö. Jag har ingen surferfarenhet utan skulle vilja hänga på en kurs eller liknande. Vem ordnar sånt?

/Måns
 
Om det är Surfkajak du vill prova så brukar Nynäs Kajak i samarbete med Aterra köra en kurs då och då, gå til t.ex. Nynäs Kajaks hemsida och skicka en fråga alt. ring.

Om det är surfa i kajak generellt du är sugen på att lära dig mer av, d.v.s. i din havskajak så finns mig veterligt inga såna renodlade kurser. Däremot är vi ju ett gäng som gärna ger oss ut och leker i Södra Skärgården, bl.a. ute på Torö Stenstrand när förhållandena är bra för det.

Du får gärna hänga med vid tillfälle
 
Hej, ja det är ju snarare det senare jag är intresserad av...att surfa med min havskajak. Eftersom jag inte gjort det tidigare direkt så känner jag att jag gärna vill vara "i gott sällskap" när jag provar. Hänger gärna med om ni sticker iväg nån gång. Jag nås på mans@me.com, antar att det inte är aktuellt förrän september eller så?

/Måns
 
Hej, ja det är ju snarare det senare jag är intresserad av...att surfa med min havskajak. Eftersom jag inte gjort det tidigare direkt så känner jag att jag gärna vill vara "i gott sällskap" när jag provar. Hänger gärna med om ni sticker iväg nån gång. Jag nås på mans@me.com, antar att det inte är aktuellt förrän september eller så?

/Måns

Vi försöker pricka varje tillfälle då det är eller har varit rejält med sydlig vind... Förra söndagen, 15-18 m/s sydligt vilket gav en sjö ute på öppna havet som tja, "humbling experience" är ett bra engelskt uttryck för känslan. Vad som inte var lika kul var ju att kämpa sig upp mot vinden...
 
Liknande trådar

Liknande trådar