Support ja/nej

Jag står tillsammans med Kalmar multisportklubb bakom The Kingdom Of Crystal Adventure Race.

Jag tror och hoppas på att det både finns intressemoch behov för en till tävling av det här slaget i Sverige.

Därför undrar jag om kravet på support ses som ett problem, det kan ju vara svårt att få tag på folk som vill ställa upp. Å andra sidan blir tävlingen något enklare att genomföra med support.

Vad tycker ni?

Osupporterat = Intressant

Jag tycker det skulle vara roligt att köra en tävling osupporterat.

Det skulle bli en (eller flera) dimensioner till i det hela då man är tvungen att dels planera mer innan tävlingen, packa rätt samt ex. laga till maten under tävlingen.

På minuskontot är väl att det kan bli lite mindre folk/publik, mer jobb för funktionärerna och troligen lite dyrare för deltagarna (anmälningsavgiften lite dyrare pga av alla transporter, specialgrejer behöver köpas in ex. lådor, mat).

För er tävling i Kalmar kanske det skulle kunna dra lite mer lag då det kan vara lite lurigt att få loss kompisar/föräldrar då de blir tvungna att ta ledigt 2-3dagar från jobbet.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
henrikjohansson support HC600 Multisport 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg