Superbyxor

Jag har köpt ett par byxor för att ha när jag cyklar MTB m.m. Kravet jag hade var att de skulle klara av dåligt väder och dessutom funka att cykla i, inte fastna i drev m.m...
Efter at ha kollat runt lite på alla "kända" märken och blivit mörkrädd över deras priser så hittade jag ett par billiga byxor.
Det var ingen besvikelse utan snarare en kanonupplevelse..! De ÄR helt vattentäta och andas otroligt bra. Passformen är lös och ledig men vid benen så finns det dubbla straps med kardborre så det går att tajta till dem, då fastnar eller skrapar de inte emot. De heter T&P Allround överdragsbyxa
Dessa kan jag varmt rekomendera och ni hittar dessa på http:www.idefixteko.se/ [Ändrat av xtrem 2003-12-25 kl 00:31]

De är billiga dessutom!

xtrem; sa:
Jag har köpt ett par byxor för att ha när jag cyklar MTB m.m. Kravet jag hade var att de skulle klara av dåligt väder och dessutom funka att cykla i, inte fastna i drev m.m...
Efter at ha kollat runt lite på alla "kända" märken och blivit mörkrädd över deras priser så hittade jag ett par billiga byxor.
Det var ingen besvikelse utan snarare en kanonupplevelse..! De ÄR helt vattentäta och andas otroligt bra. Passformen är lös och ledig men vid benen så finns det dubbla straps med kardborre så det går att tajta till dem, då fastnar eller skrapar de inte emot. De heter T&P Allround överdragsbyxa
Dessa kan jag varmt rekomendera och ni hittar dessa på http:www.idefixteko.se/ [Ändrat av ...dessa kanonbyxor kosta mindre än 400 spänn!!!

Hej!

Jag besökte ITAB´s sida när jag läste din recension om byxorna,och jag kan inte annat än att hålla med om att dom har ett VÄLDIGT bra pris. Varför ska man betala kanske 3000 kronor för ett par Gore-tex byxor,när man kan få likvärdiga vattentät/andas byxor som kostar 498 kronor?
Jag funderar själv på att beställa en T&P Discovery Jacka att kompletera mina Scierra membran byxor.

Mvh/Nordstjärnan

ITAB verkar ju bra på alla sätt -utom ett! De verkar inte ha några kläder för en normalstor tjej? Den minsta storlek på tex de byxor som diskuteras i denna tråd är 44/46, jag har storlek 38.
/Emma

orchid; sa:
Har du kollat på deras måttabell? Storlek 46 för herrar är inte samma sak som 46 för damer. Jag är 1,66 lång och drar ungeför 44/46. Se länk

http://www.gallerian.org/itab2/shopbilder/tabell.htm

Enligt denna måttabell drar jag storlek 42 i midjan, 44 i stuss, 46 i ärm och gren, samt 48 i bröst. Damstorlekar underlättar, eftersom de är bättre anpassade till damformerna... =) Haglöfs gör jättebra damkläder, med kurvor på rätta ställen. Men det kostar ju därefter och det är svårt att hitta billiga grejer som funkar bra för tjejer. Jag är inte så hemskt kräsen av mig och köper därför ibland billigare kläder som bara finns i herrstorlek, men då får det bli lite "säckigt" och skärp är ett måste.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg