tobx@hotmail.com (Tobias Eklund)
Gäst
Jag heter Tobias och jag och min flickvän ska iväg på en sarekvandring tredje veckan i augusti.
Jag har vandrat en gång tidigare i Sarek och har väl hyfsad fjällvana. Har dock ej utsatt mig för glaciärvandringar eller ngra extremt svåra vad.
Min planerade tur är som följer:
Ritsem-båt-änonjalme-padjelantaleden-kisurisstugan-routesvagge-smajlaträffen-?
Sedan vill jag vandra till Suorva.
Vilken väg är bäst?? Går man mellan sarvatjåkkas sydsida och pierikjaure och vidare över bron vid kukkesvakkjåkkå och sedan vidare till suorva??
Anledningen att jag tänkt gå denna vägen istället för pastavagge och vidare till Rinim-båt-sitojaurestugorna-saltoluokta är att jag har hört att pastavagge kan innebära svåra passager via snöfält och dyl.
Jag skulle uppskatta om ngn kunde hjälpa mig i mitt vägval.
mvh Tobbe
Jag har vandrat en gång tidigare i Sarek och har väl hyfsad fjällvana. Har dock ej utsatt mig för glaciärvandringar eller ngra extremt svåra vad.
Min planerade tur är som följer:
Ritsem-båt-änonjalme-padjelantaleden-kisurisstugan-routesvagge-smajlaträffen-?
Sedan vill jag vandra till Suorva.
Vilken väg är bäst?? Går man mellan sarvatjåkkas sydsida och pierikjaure och vidare över bron vid kukkesvakkjåkkå och sedan vidare till suorva??
Anledningen att jag tänkt gå denna vägen istället för pastavagge och vidare till Rinim-båt-sitojaurestugorna-saltoluokta är att jag har hört att pastavagge kan innebära svåra passager via snöfält och dyl.
Jag skulle uppskatta om ngn kunde hjälpa mig i mitt vägval.
mvh Tobbe