Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sugpropp
- Trådstartare calee
- Start datum
Jag använde den där Seattle lampan på en North Shore plastkajak och det funkade fint. Visst fäste jag det extra snörre som följde med men den säkra bara såman inte tappade lampan ifall sugproppen skulle lossnar - som aldrig hände även i tuffare sjö då kajaken blev översköld precis hela tiden i timmar.
Det viktiga var att blöta ned sugproppen innan jag satt på lampan. Annars höll den bara nån minut. Men det är ju ändå nåt man gör även på en gelcoat yta.
Det viktiga var att blöta ned sugproppen innan jag satt på lampan. Annars höll den bara nån minut. Men det är ju ändå nåt man gör även på en gelcoat yta.
Jag använde den där Seattle lampan på en North Shore plastkajak och det funkade fint. Visst fäste jag det extra snörre som följde med men den säkra bara såman inte tappade lampan ifall sugproppen skulle lossnar - som aldrig hände även i tuffare sjö då kajaken blev översköld precis hela tiden i timmar.
Kanon, tack för snabbt svar, jag har planer på att fästa gps och dyligt på så vis med en universalhållare för mobiler, man kan ju bygga egna hos kjell o co. Givetvis så får man ju ha någon sorts fallsnöre för säkerhets skull... Bättre med sugkopp än 20 hål i kajaken! Båtar + hål brukar inte lira så bra tillsammans
Och jag hade inte velat köpa en kajak begagnad med massa hål eller hållare som inte jag har någon utrustning till..
Tack!
Jmo bara att testa. Smörja man in den blöta sugproppen med en liten liten droppe diskmedel fäster det extra gött (satt en sugpropp upp och ned i en dörrram med rätt mkt vikt hängandes i DN1. Inte perfekt yta på ramen men diskmedel gjorde susen!)
Spelar såklart roll hur ytan på kajaken är men oftast finns det nån yta som funkar i alla fall.
Spelar såklart roll hur ytan på kajaken är men oftast finns det nån yta som funkar i alla fall.
Jag köpte http://addnature.com/product.aspx?pf_id=NAVISAFEBENDSUCTIONM till min navisafe lanterner. Paddlar en Point65 XP18, och jag inte sätta fast den mitt framför sittbrunnen, framför däckslinorna, mitt skrov är för böjt dära. I fören så går det att fästa den på sidorna. Fungerar även på plastkajaker. Det viktiga är att ytan är plan, jag har som sagt inte mycket till böjning, men nog mycket för att få den att lossna.
Classe
har ett fäste som sitter riktigt bra när man fått dit det. Har inte testat på familjens PE-kajak som är på landet men tror det går. Se också http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=555812&postcount=29
Thure
har ett fäste som sitter riktigt bra när man fått dit det. Har inte testat på familjens PE-kajak som är på landet men tror det går. Se också http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=555812&postcount=29
Thure
Om det funkar på plastkajaker beror på finishen på ytan. På min Delphin fäster sugproppen till GoProkameran utmärkt på vissa ytor, de som är mer "polerade" medan det är helt omöjligt att få den att fästa på de ytor som är mer skrovliga. Det har jag löst genom att limma fast en bit tunn, flexibel skärbräda på den skrovliga ytan med hjälp av lim anpassat för feta plaster. Sen fäster sugproppen alldeles utmärkt på den ditlimmade biten skärbräda.
Jag köpte http://addnature.com/product.aspx?pf_id=NAVISAFEBENDSUCTIONM till min navisafe lanterner. Paddlar en Point65 XP18, och jag inte sätta fast den mitt framför sittbrunnen, framför däckslinorna, mitt skrov är för böjt dära. I fören så går det att fästa den på sidorna. Fungerar även på plastkajaker. Det viktiga är att ytan är plan, jag har som sagt inte mycket till böjning, men nog mycket för att få den att lossna.
Tänkte uppdatera, det ingick en liten plastplatta med lim på. Som jag var nära på att slänga "vad ska jag med detta lilla locket till" men såg sen att det var en skydsfilm på ena sidan.. där under var det lim Nu sitter min navisafe lampa med sugpropp fast.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg