styrväska och grovt styre

Köpte en Crescent edge 700.Styret är 32mm(31,8 exakt) tjockt.
Vill ha en stor väska ,8-10 liter.Vaude och Ortlieb har väl styrväskor som går till 26mm-styren.
Nån som provat karva ur fästet så det passar till "grovstyren" och fått de att sitta bra ändå?
Har ingen lust att sätta dit ett smalare styre,men behöver en väska att lägga i jacka,mössa,vantar etc.
 
brigas; sa:
Köpte en Crescent edge 700.Styret är 32mm(31,8 exakt) tjockt.
Vill ha en stor väska ,8-10 liter.Vaude och Ortlieb har väl styrväskor som går till 26mm-styren.
Nån som provat karva ur fästet så det passar till "grovstyren" och fått de att sitta bra ändå?
Har ingen lust att sätta dit ett smalare styre,men behöver en väska att lägga i jacka,mössa,vantar etc.

Du blir nog tvungen att byta både styre och styrstam om du vill ha någon vettig väska.

Jag använder själv ABUS styrväska, som jag är riktigt nöjd med.

http://www.duells.se/katalog/dept.a...dept_id=4219&language=1053&ListAbsolutePage=2

Den lilla, som är en vadderad fotoväska 5,1 liter kostar ca 799:-

Den större 6 liter kostar ca 649:-

Bägge väskorna har klick-fix fäste som är enormt bra.
http://www.klickfix.de

/Martin
 
Klickfix

De nuvarande klickfixfästena som bl a Vaude använder funkar inte alls till 31,8 mm styren. Jag har testat i affären inför mitt senaste cykelköp. Plastbyglarna som går runt styret går helt enkelt inte runt så grova styren.

Det skall dock finnas byglar som passar till grövre styren nu, kolla längst ner på denna sida:

http://www.klickfix.de/lenkeradaptere.htm

1:95 euro enligt prislistan.

En tänkbar modifiering av befintliga Klickfix-fästen kan vara att skippa byglarna och fästa plastfästet med två rejäla buntband runt styret. Fästet hindras ju från att tryckas ner (vridas runt styrets axel) med en vajer som man drar runt styrstammen och skruvar fast. Byglarnas funktion är mest att hålla in fästet mot styret och staga upp i sidled. Jag vet dock inte om buntband blir stabilt nog för att ersätta byglarna.

Peter
 
klick fix till 31.8 mm

Pratat med en på Cykelcity Stockholm.De skulle beställa hem Klick-fix-fästet som passar till grövre styren.
Så då blir det nog en styrväska tillslut!
 
Tack!

Vilken bra tråd! Har just köpt en Vaude Komet II, och den passar ju inte alls på mitt feta MTB-styre. Det är ju helt hopplöst att försöka få fast väskan utan att använda ståltråd och silver tejp.

Frågan är väl om man verkligen ska behöva betala extra bara för att Vaude inte fattat hur dagens styren ser ut? Egentligen borde det faktiskt finnas fästen som passar till alla cyklar på en väska som kostar nästan 1000 kronor att köpa! Snudd på skandal faktiskt.

I övrigt ser ju väskan bra ut. Kanske att axelremmen är lite mesig, men väskan kommer ju trots allt vara på styret mesta delen av tiden.
 
Re: klick fix till 31.8 mm

brigas; sa:
Pratat med en på Cykelcity Stockholm.De skulle beställa hem Klick-fix-fästet som passar till grövre styren.
Så då blir det nog en styrväska tillslut!

Mig veterligen har Rixen & Kaul, alias Klickfix inte någon Svensk representant.
Vore trevligt med en rapport om Cykel City lyckas med att ordna fram sådana.

/Martin
 
bumpar upp tråden, är det någon som har koll på var man kan få tag på ett fäste till en vaude komet som passar ett styre som är 31.8 m.m. här i sverige
 
finns det universala fästningsannordningar som passar inte bara Vaude utan även billiga Sportex styrväskor ?

Har nämligen en ganska maffig ände på styrstammen + ett >30mm styre.

/Basti
 
Liknande trådar

Liknande trådar