Stulen Semester

Jag hade tänkt mig en klättersemester, men kom bara till Climb-in. Klockan sex i kväll stals en blå minibuss med fyra ivriga personers hela liv i prylar. Fyra fulständiga rack, rep, friluftsprylar och kläder. Så om nån får ett bra erbjudande på en hel massa billiga begangnade grejer så hör gärna av er. Snyft.

Guest

Gäst
Var hände det? Fabrikat minibuss osv? Om man skulle se något, menar jag. Det kan ju också vara bra att veta var man skall se upp för tjuvar. Kan man teckna speciell försäkring när man har mycket dyr specialutrustning i bilen?
/Mattias

Hemförsäkring

puide; sa:
Kan man teckna speciell försäkring när man har mycket dyr specialutrustning i bilen?
/Mattias

Det går ju för bilstereo, så det borde väl funka för klättergrejs.

Annars brukar hemförsäkringen (bilägarens) täcka en hel del. Kanske inte fyra pryltokars friluftsgrejor, men kameror mm brukar gå. Försäkringen gäller dock inte om man lagt grejorna synligt.

Fy

Att det finns folk som kan bara göra sådana saker!

Själv är jag väldigt oförsiktigt när jag klättrar för jag har en förtroende för det folk som klättrar!
Hoppas de hittar de j**larna som stal dina saker!

jag är väldigt tväksam om försäkringen täcker dina prydlar men det är värd ett försök!

Lycka till!

/Emad

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stulen utrustning! Klättring allmänt 0
Stulen utrustning! Klättring allmänt 2
snygg Klätter semester??? Klättring allmänt 1
klätter semester i oktober Klättring allmänt 0

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg