Sirdal vs stranda
Tjenare.
Jo, Så här tycker jag om Sirdal Salopette och Stranda.
Jag gillar Sirdal Salopette bäst. Men då gillar jag att den går högt upp på bröstet. Bergans hade tidigare modellen som liknade Sirdal Salopette men den hade dessutom väldigt hög rygg. Detta gillade inte jag då man svettades mycket.
Smaken är ju som baken. vissa vill väl ha det. Salopetten anser därför jag är den perfekta byxan för mig. Använder den vinter och sommar, till hundspann, snöskoter, vandringar ja allt. (Jobbar som guide). Man kan lätt öppna upp benen och vädra ur och jag har inte haft bekymmer med vatten över huvudtaget. Dessutom gillar jag att kånka omkring på saker och ha dem låttåtkomliga varpå Salopette är perfekt med sina stora fickor på både bröst och ben.
Beträffande Stranda så är den en kanon byxa för allaround bruk. Slitstarka och bekväma. Ids inte skriva om skillnader i tyg i och med att båda är i Dermizax. Men Stranda har samma kvaliteer. Låt att vädra. Utmärkt snölås som aldrig sviker.
Har under åren testat alla möjliga märken och modeller av kläder, ryggsäckar och kängor och har helt snöat in på Bergans Dermizax. I jämförelse med Gore-Tex som tex haglöfs &co använder så står sig dermizaxen mycket bättre. Miljövänligare, Billigare och behagligare i och med möjligheten till stretch. Gore-texen håller sig fräch i typ 2 månader med min användning. och för en jacka eller byxa på 5,000 spänn är det oacceptabelt enligt mig. Tacka vet jag dermizaxen tex mina Sirdal Salopette som hållt 4 år!!! använda 5-6 dagar i veckan, året runt.
Har dessutom hittat en ny e-butik som jag snackat med. de kan beställa in den modell och färg man vill ha låter dig testa och tar tillbaka den om du inte är nöjd.
www.truenature.se Tar lite tid.ca 2 veckor. men funkar bra när man inte har tid att springa runt och leta i butiker efter det man vill ha. Kanon service.
Hoppas nått av detta är till användning för dig.
Lycka till med byxorna.
/Jonnti