Strängnäs- Härad, grusväg?

I sommar vill jag cykla till en kompis som inte bor så långt härifrån. Jag vill helst slippa gamla E20. Folk kör som DÅRAR på den vägen.

Är det någon som har cykla från Strängnäs till Härad? Jag har lagt märke till att vid Kvittens motionsspår, finns det en grusväg som går längsmed järnvägen, hur långt löper den grusvägen? Jag har försökt kikat på satelit kartor utan resultat. Kommer man om man cyklar på grusvägen till Härad, Någon som har prövat eller vet att det är möjligt?

MTB mot Härad

Hej. Det finns massor med kuliga vägar mot Härad. Vi brukar köra en hel del från Kvitten och bort mot och över övningsfältet. Allt från riktgt bra och tekniska loopar till lite snällare grusvägar och skogsstigar. Vi är ett gäng som träffas vid Lillgärdskiosken (Eskilstunavägen) söndagar kl 10.00 eller när andan faller på. Dra ett meddelande till mig (mail i min profil) om du är intresserad av att hänga på. /n

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg