Storvilt

När börjar jaktsäsongen på grodor (om det nu finns någon officiel jaktsäsong)???

Vilken kaliber rekomenderas???

Jag provade med farsans älgstudsare men det blev inte så mycket kvar av bytet.

/ K

Tja, svaret är det samma på båda frågorna.. Jaktsäsongen på Grodor och troll är 6 Juni(bara hornbärande) till den 23 December, lämplig kaliber bör vara Kal .700 Nitro Express H&H.. Betänk dock att man inte får jaga varesig grodor eller troll med löshund mellan den 1Mars till den 20Augusti..

Jasa det ar har du haller hus? Sjalv har jag effektivt retat upp flugfiskare pa "edge" i traden Fy fan... i ganska manga veckor snart.

När börjar jaktsäsongen på grodor (om det nu finns någon officiel jaktsäsong)???

Glöm grodjakten. Såvida du inte är häger, eller bor i Jönköping. Där har länsstyrelsen beviljat skyddsjakt på igelkott, så steget till groda torde inte vara så stort.

/Per

Freddan75; sa:
Jasa det ar har du haller hus? Sjalv har jag effektivt retat upp flugfiskare pa "edge" i traden Fy fan... i ganska manga veckor snart.

Jag lämnade Edge igen, jag tycker fortfarande att det handlar otroligt lite om fiske... Vill du att jag kommer dit och hjälper till att bråka så e jag på!!

:)

Freddan75; sa:

Låter som kul läsning, man har ju träffat på dig förut ;) , en länk kanske..?

/BAX

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg