Storulvån i höst?

Någon som varit med på detta? Vad tyckte ni om upplägge? Gjorde man mycket som ni tyker att ni inte hade kunnat göra själva med era barn?

Jag funderar över att ta med min 6 åriga flicka om det är lite äventyrsinslag och inte bara sånt man kan göra i hemmaskogen..

http://www.svenskaturistforeningen....r-2011/Ekomammor---en-fjallweekend-med-baby1/

Jag pratade lite med en av guiderna om det där. Tyldigen hade han planerar en massa (skatt-jakt, äventyrsslinga osv) men det slutade med att alla barnen ville leka i ån/bäck/forsen 50 meter från stationen. Bara att planerar om. :D

Jag uppfattade det som att mkt av det som görs riktar sig till personer som kanske inte hänger på utsidan. Dvs troligen blir det mkt som kan göras även i hemmaskogen bara man har utr och lite kunskap. Dock är det ju fan så mkt trevligare omgivningar samt att man verkligen sätter av tid för att umgås utomhus med sitt barn.

Jag tror att även Utsidanfolk kan få ut saker av det. Det har ju lite olika funktioner. Barnvakt medan man går en rejäl tur själv och positiva minnen av fjällen som gör att barnen själva kommer att önska att åka dit igen.

Det var lite det jag hoppats på. Hade inte tänkt strosa själv utanvara med mitt barn, men jag hoppas på att även hon ska få blodad tand. Nu är hon dock mest exalterad över sovvagnen vi ska åka i. Hon tror att det är som i thailand med en aspackad konduktör som sjunger roliga visor..

Hon tror att det är som i thailand med en aspackad konduktör som sjunger roliga visor..

Ibland önskar jag att det fanns en tumme-uppfunktion här som i Facebook.
Men visst kan det vara så att det är något helt ovidkommande som blir den stora behållningen för barnen. Bara le och vara glad åt att de tyckte om just den grejen.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg