Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stormtändare.
- Trådstartare Huffa
- Start datum
Nej. Däremot kan du förbättra din teknik. Gör så här: När du skall tända så trycker du in knappen tills du hör att det börjar pysa. Tryck därefter in knappen helt. Tändaren klickar inte en enda gång om man gör så (i alla fall inte min Brunton Helios).Jag har köpt en tändare på Teknikmagasinet och nu verkar den inte gå att tända för att det är en för liten blixt som antänder själva lågan.
Finns det nåt sätt som man kan öka blixten så den antänder gasen?
Tacksam för hjälp.
~Paul~
jag har varit med om allt från att ståltråden som gnistan går ifrån har krökts lite fel av vårdslös behandling, till att extremt små strån från kläderfiber eller liknande som knappt syns lagt sig och på något sätt kortslutit och lett gnistan fel i förhållande till gasmunstycket. (Händer oftare om man går med tändaren i typ byxfickorna ofta)
Testa att kolla noga hur det ser ut, om det ser rätt ut, och testa att blåsa rent ordentligt.
Testa att kolla noga hur det ser ut, om det ser rätt ut, och testa att blåsa rent ordentligt.
Förlåt men "stormtändare" är en tändare so ska kunna ha en låga i kraftig vid och tända sådant som INTE slocknar såsom stubiner o bensin o sånt, inte en uppstart till en eld på "traditionellt vis"
då man inte placerar en eld på ett oskyddat område då man ialla fall knappast har nytta ev den, väljer man ändå det så är det ju bensin eller nåt som brinner utavbarafanken som van vill tända på i en vedhög eller trädgrenshög, , då räcker ofta gnistor eller en snabb ögonblicks.låga för att tända, att sträva efter en låga som brinner på en tändare hur det än blåser finns knappas någon anledning till.
då man inte placerar en eld på ett oskyddat område då man ialla fall knappast har nytta ev den, väljer man ändå det så är det ju bensin eller nåt som brinner utavbarafanken som van vill tända på i en vedhög eller trädgrenshög, , då räcker ofta gnistor eller en snabb ögonblicks.låga för att tända, att sträva efter en låga som brinner på en tändare hur det än blåser finns knappas någon anledning till.
Haha, sorry Peter, men jag fattar inte ett dyft av ditt inlägg. Sorry igen. Förklara gärna för en trög hjärna vad ditt inlägg går ut på .Förlåt men "stormtändare" är en tändare so ska kunna ha en låga i kraftig vid och tända sådant som INTE slocknar såsom stubiner o bensin o sånt, inte en uppstart till en eld på "traditionellt vis"
~Paul~
Haha, sorry Peter, men jag fattar inte ett dyft av ditt inlägg. Sorry igen. Förklara gärna för en trög hjärna vad ditt inlägg går ut på .
~Paul~
Ha ha ha ha inte dig likt, men ok , jo vad ska tändaren tända ?
eller har jag fattat fel ?, det kanske pratas om tändare som KAN brinna hur det än blåser ?
Ha ha ha ha inte dig likt, men ok , jo vad ska tändaren tända ?
eller har jag fattat fel ?, det kanske pratas om tändare som KAN brinna hur det än blåser ?
Ja, alltså den bör väl tända allt möjligt? Jag använder min till alla uppgifter där jag i vanliga fall kör med en vanlig Bic-tändare. Jag använder den framför allt när det är fuktigt och blåsigt och där tändaren är igång under en längre tid. En Bic vågar jag inte ha tänd mer än kanske 10-15 sekunder eftersom risken är att den smäller om den blir för varm.
~Paul~
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg