Varför är det så stor skillnad på storleken på Hillbergs tält? Och andra tillverkare för den delen, men nu har jag valt HB då dom har bra ritningar på sina tält och många är bekanta med deras tält.
Anjan 3:
130 cm i fotändan
160 cm i huvudändan
Nammatj 3:
137 cm i fotändan
160 cm i huvudändan
Kaitum 3:
155 cm i fot- och huvudända (185 cm i mitten)
Keron 3:
160 cm rakt igenom
Nallo 3:
127 cm i fotändan
160 cm i huvudändan
Nu finns det säkert någon bra anledning till att ha så många olika bredder (främst i fotändan). Men rent logiskt känns det ju smidigare att tex höja Nallo och Anjan till 137 cm som Nammatj, det hade förmodligen förenklat tillverkningen en del (?)
Sen kan jag tycka att Nallo 3 med sina 127 cm i fotändan är väldigt snålt, känns mer som ett tvåmannatält. Nallo 2 har 109 cm, så det är bara +18 cm där.
Jag vet egentligen inte vad jag är ute efter, är mest bara förundrad över att storlekarna varierar så mycket.
Anjan 3:
130 cm i fotändan
160 cm i huvudändan
Nammatj 3:
137 cm i fotändan
160 cm i huvudändan
Kaitum 3:
155 cm i fot- och huvudända (185 cm i mitten)
Keron 3:
160 cm rakt igenom
Nallo 3:
127 cm i fotändan
160 cm i huvudändan
Nu finns det säkert någon bra anledning till att ha så många olika bredder (främst i fotändan). Men rent logiskt känns det ju smidigare att tex höja Nallo och Anjan till 137 cm som Nammatj, det hade förmodligen förenklat tillverkningen en del (?)
Sen kan jag tycka att Nallo 3 med sina 127 cm i fotändan är väldigt snålt, känns mer som ett tvåmannatält. Nallo 2 har 109 cm, så det är bara +18 cm där.
Jag vet egentligen inte vad jag är ute efter, är mest bara förundrad över att storlekarna varierar så mycket.