Re: Re: Du besvarade väl din egen fråga...
bigfoot; sa:
Ok, frågan var kanske lite korkat formulerad. Egentligen undrade jag väl snarare hur mycket folk brukar släpa med sig på sina löpturer, särskilt med anledning av att Runners World som är en renodlad löpartidning valde att fokusera på 30-literssäckar. Jag tycker att 30l verkar i överkant för löpbehov. Eller?
Jag har själv haglöfs gamla 30 liters Climber, den påminner lite om haglöfs "Victor 35" för övrigt..
(http://195.149.159.74/haglofs/index2.asp)
Den använder jag vid längre turer, då jag behöver lite mer än bara en fleece tröja.
Tröjan åker dock med vad som än sker, men även då extra vätska, mat mm allt beroende på hur länge jag ska vara ute.
Personligen så anser jag den säcken (den har några år på nacken) är kass när det gäller vandring och löpnig.
Den skumpar för mycket, vilket är svårt att reglera bort med de spännefunktioner som min gamla Climber har.
Det sämsta med säcken är nog att den får jackor, tröjor, allt som sitter i kontakt med säcken att glida upp när den spänns åt, varför vet jag inte..
Jag antar att de i runners world, hade tankarna till 30 liters för att ha marginal om man nu vill packa ner lite extra.
När jag kör lättare löppass eller kör dagsturer på telemark så använder jag mig av Salomons "Fasttrack 200", inköpt i Val´disere. Den har camelback samt 2 ytter fickor vid midjebältet samt ett ytternät på ryggen för förvaring av..ja vad du vill...
En ok ryggsäck, det var ett panikinköpt när min andra gick sönder så jag hade inte tiden till att leta efter så många andra (något jag borde ha gjort)...