Stora vida världen mot svenska fjällen!!

Sitter nere i kina där jag kommer att befinna mig fram till början av nästa år. Har även bott i singapore 1 år plus att jag har rest en hel del. Nu under mitt 27:e levnadsår inser jag att inget slår de svenska fjällen!!! Har inte fiskat på kanske 13 år. Fick jag välja en resa vart som helst så skulle det bli en vandrings/fiske resa med tältboende i de svenska fjällen....Finns inget som slår det!! Får gåshud bara jag tänker på det....
Ödmjukast
Micke i kina...(nej, vill inte ha mela lis!! ;) )

mikmik; sa:
Har inte fiskat på kanske 13 år. Fick jag välja en resa vart som helst så skulle det bli en vandrings/fiske resa med tältboende i de svenska fjällen....

Du måste genast börja fiska igen innan du glömmer hur man gör!! Det var halva ditt liv sedan du fiskade senast för bövelen... Ut och sno ett bamburör(dom har skitmykke där i Kina) och gör dig ett fiskespö..

Man glömmer fort mygghelvetet! Överhuvudtaget så är det många som uppskattar svensk "ödslighet" när man varit på mycket överbefolkade platser.

Nästan för sent....

Har nästan glömt bort hur man gör när man fiskar....tyvärr får jag säga. Men det är väl inte försent att lära sig en gång till... ;)
Sen vad gäller myggen så behöver man inte åka under den värsta mygginvasionen....jag gillar vår och höst minst lika bra som sommaren. Mitt sista minne från fisket var inte myggen utan de satans brännmya!! så små och så irriterande ....

Roligt nästan jämt...

Jag vill inte verka negativ men svenska fjällvärlden bjuder ju inte alltid på sol och stiltje. Fisketur med regn och regnbeständiga knott är väl kanske inte drömmen.

Tänk istället positivt . den som väntar på nå´t gott...

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg