Jag funderar på att investera i ett tält med plats för 4-5 personer och helst lite utrymme över för packning, helst i absiden. Jag har ett bra tvåmanstält, men med växande familjoch behov känns det lagom med ett lite större tält. Är det någon som har några bra råd och tips? Jag vill gänra ha ett tält som klarar av omständigheterna på en sommar/höstvandring i svenska fjäll, men det behöver inte vara något värstingtält. Låg vikt är naturligtvis bra.
Eftersom jag skall till USA i sommar funderar jag på att köpa tältet där. För det är väl billigare där, eller? Då blir det ett sådant där buckligt kupoltält antar jag. Är de bra? Jag har hört att innertältet reses först och att man liksom slänger över yttertältet efteråt? Blir inte det ganska vått om det regnar? Och vad händer om det blåser?
Alla tips mottages med stor tacksamhet.
Kalle
Eftersom jag skall till USA i sommar funderar jag på att köpa tältet där. För det är väl billigare där, eller? Då blir det ett sådant där buckligt kupoltält antar jag. Är de bra? Jag har hört att innertältet reses först och att man liksom slänger över yttertältet efteråt? Blir inte det ganska vått om det regnar? Och vad händer om det blåser?
Alla tips mottages med stor tacksamhet.
Kalle